Dobór odpowiedniej referencji nowych amortyzatorów gwarantuje wykonanie sprawnej i prawidłowej ich wymiany.
Poza dobrem odpowiednich amortyzatorów niemniej ważnym procesem jest ich wymiana, Powinna ją zawsze poprzedzić jazda próbna i ocena stanu zawieszenia, od optycznego sprawdzenia opon i felg, poprzez klocki i tarcze hamulcowe, na połączeniach wahaczy, tulei czy drążków kończąc. Pozwoli to na wychwycenie usterek, które nawet po zamontowaniu nowych amortyzatorów mogą nadal negatywnie wpływać na ich pracę.
Błędy w montażu, pomimo znacznego uproszczenia budowy i redukcji elementów mocujących,,można popełnić także przy wymianie zawieszenia pneumatycznego. Najczęściej sprowadza się to do dwóch sytuacji – opuszczenia samochodu z podnośnika bez uruchomienia i napełnienia układu powietrzem bądź maksymalnego napełnienia przed postawieniem samochodu na kołach. Przy serwisowaniu zawieszenia pneumatycznego warto ocenić stan sprężarki oraz wszystkich przewodów, połączeń i czujników.
„Trzeba pamiętać, że wszelkie ingerencje mechanika w układ zawieszenia może zmienić właściwości jezdne pojazdu. Dlatego zakończenie wymiany amortyzatorów w warsztacie, szczególnie na przedniej osi z kolumnami McPhersona, powinno być zakończone ustawieniem geometrii oraz zbieżności” – dodaje Andrzej Wojciech Buczek z IHR – „Dopiero wtedy można wykonać jazdę próbną i w praktyce ocenić wykonaną przez siebie usługę. Od jej jakości zależeć będzie zadowolenie Klienta, a także bezpieczeństwo na drodze”.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.