AkzoNobel wprowadził na rynek ColorMatchic. W pełni automatyczny mieszalnik, który pomaga zwiększyć wydajność warsztatów blacharsko-lakierniczych.
AkzoNobel wprowadził na rynek ColorMatchic, w pełni automatyczny mieszalnik lakierów, który pozwala osiągnąć jeszcze większą dokładność dozowania pigmentów, poprawić wydajność procesu i wspomóc zrównoważony rozwój biznesu refinish.
Przetestowana i sprawdzona u wybranych klientów w Europie innowacyjna technologia ColorMatchic jest dedykowana do użytku z liniami lakierniczymi marek Sikkens i Lesonal. ColorMatchic jest w pełni zintegrowany z chmurowym oprogramowaniem kolorystycznym MIXIT Cloud, wspierającym cyfrowy dobór kolorów z użyciem spektrofotometru Automatchic.
Rozwiązanie od AkzoNobel eliminuje błędy podczas przygotowania koloru, oszczędza czas i, dozując tonery z najwyższą dokładnością, wspiera zrównoważony rozwój serwisu. Automatyzacja procesu daje szansę pracownikowi na wykonywanie w tym czasie innych operacji, które zwiększą przychód z działalności blacharsko-lakierniczej. Wyjątkowe cechy ColorMatchic pozwalają na przygotowywanie mniejszych objętości mieszanin kolorystycznych, co redukuje koszty oraz straty materiałów lakierniczych i jednocześnie skutkuje wydajniejszym i efektywniejszym procesem naprawy.
Wysoka dokładność dozowania, połączona z łatwością obsługi zapewnia doskonałe odwzorowanie kolorów oraz wysoką ich powtarzalność, przez co pracownik nie ma obaw przygotowując mniejszą objętość lakieru bazowego.
Klienci AkzoNobel otrzymują do dyspozycji kompleksowy, a zarazem przyjazny proces, w którym lakiernik, za pomocą spektrofotometru AkzoNobel Automatchic, dokonuje pomiaru koloru, następnie pomiar jest synchronizowany z opartą na chmurze aplikacją MIXIT Cloud, oprogramowanie znajduje w cyfrowej bibliotece kolorów najlepiej pasującą formułę, a lakiernikowi pozostaje potwierdzenie wyboru i wciśnięcie przycisku „wymieszaj”. Na tym kończy się zaangażowanie człowieka, reszta procesu realizowana jest automatycznie przez ColorMatchic. Efektem jest mieszanina gotowa do natrysku, przygotowana w czasie, kiedy pracownik może pracować przy innych zleceniach.
Jest to kolejny przykład zaangażowania AkzoNobel w zwiększanie rentowności swoich klientów oraz budowanie bardziej zrównoważonego biznesu. ColorMatchic jest częścią naszej strategii rozszerzania portfolio o innowacyjne rozwiązania technologiczne, które pomagają klientom osiągnąć trzy korzyści: zwiększoną wydajność, zrównoważony rozwój i maksymalne zyski.
– wyjaśnia Ignacio Román Navarro, Regional Commercial Director Vehicle Refinishes EMEA