Nawet najbardziej doświadczony mechanik może popaść w rutynę podczas serwisowania układu hamulcowego. W zapamiętaniu wszystkich czynności do wykonania pomoże lista kontrolna przygotowana przez Textar.
O bardzo ważnej roli sprawnego układu hamulcowego w pojeździe nikogo nie trzeba przekonywać. Na ogół jego serwisowanie wymaga dokonania wymiany klocków, tarcz bądź płynu. Jest jednak jeszcze szereg czynności, które niejako przy okazji powinien wykonać mechanik. Specjaliści z Textar wyliczyli 26 takich pozycji, obejmują one zarówno działania przed, w trakcie, jak i po wykonanej usłudze. Zostały one uwzględnione na liście kontrolnej, którą w formie pdf można bez ograniczeń pobierać ze strony http://textar.com/wp-content/uploads/2016/06/Textar_BremsenCheckliste_POL_WEB.pdf
„Textar, jako producent elementów układu hamulcowego czuje się odpowiedzialny również za proces ich wymiany w warsztacie samochodowym. Dlatego też do pomocy mechanikom przygotowaliśmy szereg specjalistycznych narzędzi oraz wszechstronną pomoc techniczną i ofertę szkoleń” – mówi Mirosław Przymuszała, przedstawiciel marki Textar w Polsce – „Ich uzupełnienie stanowi lista kontrolna, która w prosty i przejrzysty sposób pomaga w systematycznym przeprowadzeniu diagnostyki, naprawy i końcowego testu układu hamulcowego. Lista tych czynności może wydawać się oczywista, ale nawet najbardziej doświadczony mechanik jest tylko człowiekiem, który może o czymś zapomnieć”.
Dodatkowo lista kontrolna przygotowana przez specjalistów z Textar może posłużyć mechanikowi do objaśnienia kierowcy wszystkich czynności, które musi uwzględnić podczas nawet najprostszej wymiany klocków hamulcowych. Większość z nich nie jest pracochłonna i nie wymaga użycia specjalistycznych narzędzi, za to zdecydowanie umocni wizerunek warsztatu, jako profesjonalisty w swojej dziedzinie.
Kolejną korzyścią dla mechanika jest możliwość wręczenia kierowcy kopii tej listy przy odbiorze samochodu. Wszystkie stwierdzone nieprawidłowości i zalecenia można opisać w rubryce „uwagi”. Będzie to nie tylko dowód na wszechstronny sprawdzian układu hamulcowego, ale również na dbałość o jego bezpieczeństwo.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.