Warunki pogodowe w poszczególnych regionach kontynentu europejskiego są bardzo zróżnicowane[1].
Szacuje się, że w ciągu roku śnieg zalega średnio przez około 12 dni, a deszcz pada przez 166 dni. Może to utrudniać wybór opon, szczególnie w miejscach Europy o łagodniejszej zimie.
Opady deszczu i śniegu mogą stanowić realne zagrożenie dla nieprzygotowanych kierowców. Dlatego Goodyear opracował Vector 4Seasons Gen-2 – oponę, która zachowuje się optymalnie w trudnych warunkach pogodowych i pozwala kierowcom jeździć na tym samym ogumieniu przez cały rok, gwarantując dobre przygotowanie na nieoczekiwane trudności drogowe.
Testy przeprowadzone niedawno przez niezależną organizację TÜV wykazały, że Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 znakomicie się sprawdza na deszczu i śniegu w porównaniu z konkurentami[2]. Eksperci motoryzacyjni przetestowali ogumienie amerykańskiego koncernu i konkurentów pod kątem wielu kryteriów związanych z segmentem opon całorocznych, w tym hamowania na mokrej nawierzchni i śniegu. Wyniki badania potwierdzają, że w stosunku do konkurencji, najnowsza opona całoroczna Vector 4Seasons Gen-2 wyróżnia się najkrótszą drogą hamowania na drogach pokrytych śniegiem i deszczem.
Na mokrej nawierzchni Vector 4Seasons Gen-2 uzyskała krótszą średnio o 3,6 m drogę hamowania niż konkurencyjne produkty[3]. Próba wykazała, że w chwili pełnego zatrzymania ogumienia Goodyear, samochód wyposażony w opony konkurentów poruszał się jeszcze ze średnią prędkością 24 km/h.
Produkty całoroczne opracowane przez amerykański koncern okazały się najlepsze w swojej klasie również na śniegu, wykazując się najkrótszą drogą hamowania – średnio o 2,2 metra w porównaniu z testowanymi konkurentami[4]. W chwili kompletnego zatrzymania opon Vector 4Seasons Gen-2, pojazdy na oponach konkurentów poruszały się jeszcze ze średnią prędkością 13 km/h.
„Badania TÜV wykazują, że opony Vector 4Seasons Gen-2 uzyskują najlepsze rezultaty tam, gdzie to istotne, to znaczy na mokrej i zaśnieżonej drodze. Dane te potwierdzają, że opracowane przez nas produkty nie mają sobie równych na rynku opon całorocznych.” powiedział Mike Rytokoski, dyrektor marketingu Goodyear Europe.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.