Sogefi, spółka z branży produkcji części samochodowych wchodząca w skład grupy CIR, została dostawcą modułu filtracji oleju montowanego w 3,9-litrowym silniku V8 Ferrari Twin-Turbo. Firma Ferrari otrzymała czwartą nagrodę dla Najlepszego Silnika w 2018 roku.
W dwudziestej edycji konkursu „International Engine of the Year”, jury składające się z dziennikarzy motoryzacyjnych przyznało 3,9-litrowemu silnikowi Twin-Turbo V8, napędzającemu Ferrari 488 Pista, Spider i GTB specjalną nagrodę „Best of the Best’ (Najlepszy z najlepszych). Jest to dowód uznania dla najlepszego silnika na przestrzeni dwóch ostatnich dekad.
Silnik z podwójnym turbodoładowaniem otrzymał także nagrodę „International Engine of the Year” już trzeci rok z rzędu, jak i nagrodę „Performance Engine” dla najbardziej wydajnego silnika i najlepszego silnika o pojemności od 3 do 4 litrów.
Spółka Sogefi jest oficjalnym dostawcą Ferrari i jest dumna, że dostarcza produkty spełniające bezkompromisowe wymagania dla najbardziej zaawansowanych technologii silnikowych, jak np. moduł filtra oleju zapewniający najlepszą w swojej klasie wydajność i niezawodność. Zastosowanie siatki ochronnej w zaworze bocznikowym zapewnia najlepsze wyniki w zakresie wydajności, spadku ciśnienia, wysokich natężeń przepływu i okresu eksploatacji filtra, jak również sztywności mechanicznej w ekstremalnych warunkach wymaganych przez te wysoce wydajne silniki sportowe.
Produkty Sogefi są obecne w pojazdach segmentów sportowych i luksusowych, a marki takie jak Aston-Martin, Bentley, Ferrari, Maserati i Jaguar stanowią potwierdzenie, że zaangażowanie firmy Sogefi w badania i rozwój zaawansowanych technologii filtracyjnych to pierwszy wybór dla topowych modeli samochodów.
Informacje o nagrodzie
W czerwcu roku podczas wystawy Engine Expo w Stuttgarcie, jury składające się 70 dziennikarzy motoryzacyjnych z 31 krajów przyznało, już po raz dwudziesty, nagrody dla najlepszych silników roku 2018.
International Engine of the Year jest corocznym konkursem dla branży motoryzacyjnej i dotyczy silników spalinowych. Nagrody przyznaje jury składające się z najbardziej uznanych na świecie dziennikarzy motoryzacyjnych. Konkurs odbywa się pod egidą magazynów UKIP Media & Events Automotive Magazines. Pierwsza edycja konkursu odbyła się w 1999 roku.
Nagrody są przyznawane przez panel sędziów na podstawie „subiektywnych doświadczeń z jazd próbnych i wiedzy technicznej z uwzględnieniem takich czynników jak zużycie paliwa, hałas, płynność prowadzenia, wydajność i wygoda w prowadzeniu”.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.