Home / Narzędzia / SMAROWNICE PROLINE

SMAROWNICE PROLINE

Smarowanie ważnych elementów układu kierowniczego i napędowego sprowadza się do wymiany w nich starego smaru lub oleju na nowy w zalecanych odstępach czasu lub po przejechaniu określonej liczby kilometrów.

Do smarowania podzespołów konieczna jest dobra smarownica (towotnica), wytwarzająca odpowiednie ciśnienie, z odpowiednią, nieużytą końcówką, pasującą do zastosowanych w samochodzie smarowniczek, zwanych często kalamitkami. Trzeba je zawsze starannie oczyścić przed nałożeniem na nie końcówki smarownicy, aby nie wtłoczyć w nie smaru, pomieszanego z piaskiem i kurzem. Nowy smar wtłacza się tak długo, aż z punktu smarowniczego zostanie usunięty stary, brudny.

Smarowanie to nie tylko zmniejszenie tarcia między przesuwającymi się względem siebie elementami, ale jednocześnie ich skuteczna ochrona przed korozją i odprowadzenie ciepła z miejsca tarcia. Ponadto może ono wspomóc odprowadzanie zanieczyszczeń z miejsca współpracujących płaszczyzn, a także w pewnym zakresie stłumić drgania czy amortyzować obciążenia uderzeniowe.

Marka PROLINE rozszerzyła grupę swoich narzędzi warsztatowych o nowe smarownice 42501 (120 cm3), 42502 (600 cm3), 42503 (800 cm3). Wykonano je ze stali i aluminium (głowica), czyli materiałów zapewniających odpowiednią trwałość. Poszczególne modele różnią się od siebie pojemnością, a co za tym idzie także możliwymi zastosowaniami, gdyż im większa pojemność, tym więcej smaru (oleju) dostarczymy do poszczególnych elementów maszyny bez konieczności ponownego napełniania urządzenia.

Wszystkie nowe smarownice PROLINE mają wzmocnioną konstrukcję i zostały wyposażone w uszczelnienie z wysokiej jakości gumy. Są zatem odporne na długotrwałe działanie olejów i smarów. Wszystkie opisywane tu modele mają zawór, który zapobiega wyciekom smarowidła oraz system odpowietrzający przestrzeń nad tłokiem. Urządzenia dostarczane są z dwoma rodzajami końcówek: sztywną i elastyczną. Maksymalne ciśnienie robocze smarownic to 55 barów.

W smarownicach PROLINE znajdziemy też metryczne gwinty przyłączeniowe m10 x 1. W zestawie z nimi dostajemy wężyk 300 mm z końcówką 4-szczękową i stalową końcówkę 150 mm. Narzędzia przeznaczone są dla przemysłu ciężkiego, serwisów maszyn przemysłowych, budowlanych oraz samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.

Instrukcje obsługi samochodu najczęściej nie wspominają o konieczności smarowania wielu miejsc w samochodzie, nie wpływających bezpośrednio lub pośrednio na bezpieczeństwo jazdy. Są nimi zawiasy w drzwiach, pokrywie bagażnika i klapie komory silnika, różne linki i cięgła, zamki drzwiowe itp. Co prawda większość linek ma wnętrza pancerza wyłożone teflonem lub podobnym tworzywem, jednak nigdy odrobina smaru nie zaszkodzi, zwłaszcza że niesmarowane linki ulegają korozji i mogą się zakleszczać a nawet – mogą stracić swoją pierwotną wytrzymałość.

Dodaj komentarz