Zalety nowych produktów to wyższa wytrzymałość i dłuższy okres eksploatacji[1], a także gwarancja na uszkodzenia w następstwie wypadku oraz bieżnikowanie.
Goodyear wprowadza zupełnie nową linię opon ciężarowych do zastosowań mieszanych, oferującą optymalną odporność na uszkodzenia i dłuższy okres eksploatacji w porównaniu do poprzednich produktów tego typu w ofercie koncernu. Dodatkową zaletą ogumienia jest także podwójna gwarancja – na uszkodzenia w następstwie wypadku oraz bieżnikowanie. Nową linię opon OMNITRAC wyposażono w technologię DuraShield, która zapewnia dużą wytrzymałość, lepsze osiągi i podatność na bieżnikowanie.
Nowe produkty opracowano z myślą o pojazdach, które pracują we współczesnych zastosowaniach mieszanych – w trudnych warunkach na nieutwardzonych nawierzchniach, lecz w dużej mierze na drogach. Pojazdy te to wywrotki, betoniarki, pompy do betonu i ładowarki stosowane w budownictwie, a także samochody ciężarowe wykorzystywane w branży oczyszczania, recyklingu, wyrębie i rolnictwie.
Nowa linia OMNITRAC obejmuje dziesięć rozmiarów (sześć opon OMNITRAC S na oś kierowaną i cztery opony OMNITRAC D na oś napędową), w tym jeden zupełnie nowy model w segmencie zastosowań mieszanych. Opona w rozmiarze 315/70R22.5 zaspokaja potrzeby związane z coraz częstszym wykorzystywaniem standardowych ciągników w tym segmencie rynku.
DuraShield to nowa technologia opracowana przez inżynierów Goodyear, która bazuje na specjalnym opasaniu, zwiększającym odporność karkasu na uszkodzenia, a także poprawiającym podatność opon na bieżnikowanie. Ponadto nowa generacja OMNITRAC wyróżnia się dłuższym okresem eksploatacji1 i pełną zgodnością z kryteriami opon zimowych z oznaczeniem 3PMSF.
Inną cechą charakterystyczną opon są wbudowane układy radiowe (RFID), umożliwiające prostą identyfikację i łączność z systemami zarządzania i śledzenia opon. Gwarancja Goodyear OMNITRAC[2], oferując ochronę przed następstwami uszkodzeń, wskutek których zarejestrowany produkt nie nadaje się do użytku i nie można jej naprawić, daje flotom większe poczucie pewności. Dostępna jest również dodatkowa gwarancja przyjęcia karkasu klienta[3].
„Obecnie operatorzy flot do zastosowań mieszanych wymagają wszechstronnych opon, które sprawdzają się na drodze, a jednocześnie są odporne na warunki panujące poza utwardzonymi nawierzchniami” – powiedział Benjamin Willot, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie. „Nowe opony OMNITRAC to rozwinięcie poprzedniej generacji. Ich przewagą jest technologia DuraShield, która zwiększa wytrzymałość i wydłuża okres eksploatacji. Jesteśmy na tyle pewni trwałości tych produktów, że dajemy gwarancję obejmującą następstwa uszkodzeń w czasie pracy”.
OMNITRAC S
Opona na oś kierowaną OMNITRAC S ma za zadanie radzić sobie w warunkach typowych dla nowoczesnej branży budowlanej i podobnych zastosowaniach, w których ogumienie pracuje przez większość czasu na autostradach, a następnie poza nimi. Dobra charakterystyka zużycia na drogach, a przy tym wysoka odporność na uszkodzenia bieżnika i doskonała podatność na bieżnikowanie – dzięki innowacyjnej technologii DuraShield – to tylko niektóre z zalet tej opony.
OMNITRAC D
Nowa opona na oś napędową OMNITRAC D wyróżnia się trzema rzędami kierunkowych klocków bieżnika z lamelami, które optymalizują osiągi na autostradach oraz zimą. Produkt oferuje też dobrą charakterystyką zużycia na drogach, doskonałą trakcję na wszystkich nawierzchniach przez cały okres eksploatacji, dłuższą żywotność i gwarancję bieżnikowania. Dzięki technologii DuraShield znacznie zwiększono trwałość karkasu i odporność na uszkodzenia bieżnika. Opona jest również wysoce odporna na uszkodzenia, powstające wskutek nacinania i odrywania fragmentów bieżnika przy przenoszeniu momentu obrotowego, a także podczas działania retardera.
ROZMIARY NOWEJ OPONY OMNITRAC
NAZWA | ROZMIAR | INDEKS NOŚNOŚCi | INDEKS PREDKOŚCI | 3pmsf | WYDAJNOŚĆ PALIWOWA | PRZYCZEPNOŚĆ | HAŁAS (dB) | |||
OMNITRAC S | 13R22.5 | 156/150 | K | ü | C | B | 71 ) | |||
OMNITRAC S | 295/80R22.5 | 152/148 | K | ü | D | B | 71 ) | |||
OMNITRAC S | 315/80R22.5 | 156/150 | K | ü | D | B | 73 )) | |||
OMNITRAC S | 315/70R22.5 | 156/150 High Load | K | ü | w przygotowaniu | |||||
OMNITRAC S | 385/65R22.5[4] | 160 (158) | K (L) | ü | w przygotowaniu | |||||
OMNITRAC S | 325/95R24[5] | 162/160 | K | ü | C | B | 72 )) | |||
OMNITRAC D | 13R22.5 | 156/150 | K | ü | D | B | 75 )) | |||
OMNITRAC D | 295/80R22.5 | 152/148 | K | ü | D | B | 75 )) | |||
OMNITRAC D | 315/80R22.5 | 156/150 | K | ü | D | B | 75 )) | |||
OMNITRAC D | 315/70 R 22.5 | 154/150 (152/148) | K (M) | ü | w przygotowaniu | |||||
Opony do naczep
Goodyear OMNITRAC MST II 385/65R22.5 i produkty do naczep 445/65R22.5 OMNITRAC S i D oferują długie przebiegi i poprawioną przyczepność podczas pracy na drogach i poza nimi. Opony wyróżniają się szerokim bieżnikiem, równomiernym zużyciem i potencjalnie długimi przebiegami, a także wysoką odpornością na uszkodzenia oraz stabilnością.
Dostępność
Linia opon OMNITRAC i bieżnikowanych na gorąco opon TreadMax będzie dostępna od początku grudnia 2018 roku.
Goodyear Proactive Solutions
Niezależnie od rodzaju opon – aby uzyskać najlepsze osiągi, szczególnie w zastosowaniach mieszanych – bardzo ważne jest właściwe utrzymanie. Goodyear zaleca połączenie wysokiej jakości opon z odpowiednimi usługami i rozwiązaniami. W zastosowaniach mieszanych, szczególne korzyści przynosi system Goodyear Proactive Solutions.
Goodyear Proactive Solutions to kompletny zestaw rozwiązań, obejmujący zaawansowane systemy telematyczne i opatentowane technologie analityki predykcyjnej, zapewniający komercyjnym flotom precyzyjne monitorowanie opon w czasie rzeczywistym.
W szczególności, system monitorowania ciśnienia w ogumieniu – Goodyear TPMS – umożliwia dalszą optymalizację osiągów opon OMNITRAC, zapewniając flotom poczucie pewności, zwłaszcza na obszarach oddalonych od infrastruktury serwisowej. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom telematycznym i specjalnemu algorytmowi Goodyear, system Proactive Solutions stale monitoruje opony i w razie, gdy ciśnienie w oponie lub jej temperatura znajdą się poza akceptowalnymi parametrami, przekazuje ostrzeżenia.
Dane techniczne
Technologie – OMNITRAC S & D
- Technologia DuraShield
Opony OMNITRAC wyróżniają się opatentowaną technologią Goodyear DuraShield – specjalnym dodatkowym opasaniem, które podnosi odporność karkasu na uszkodzenia, wydłuża okres eksploatacji i zwiększa podatność na bieżnikowanie. Górne opasanie nie tylko pomaga przeciwdziałać przebiciom i innym uszkodzeniom, lecz także zapobiega przedostawaniu się wody, która może powodować korozję pasów w karkasie. Górne opasanie wykonano z niemetalicznego kordu, po raz pierwszy zastosowanego w produkcji opon. Materiał poddawany jest specjalnej obróbce, która zapewnia optymalne przyleganie do mieszanki bieżnika.
- Chłodniejsza praca bieżnika i ochronna podstawa
Zarówno w oponach OMNITRAC S, jak i D zwiększono grubość warstwy znajdującej się pod bieżnikiem i zastosowano grubą warstwę mieszanki podstawy. Rozwiązania te wydłużają przebiegi, zwiększają trwałość karkasu i ochronę przed przypadkowymi uszkodzeniami mechanicznymi.
- Technologia RFID
Inną cechą opon są wbudowane układy radiowe (RFID), umożliwiające łatwą identyfikację ogumienia oraz łączność z systemami zarządzania i śledzenia opon.
Cechy OMNITRAC S
- Solidna konstrukcja z pięcioma żebrami i lamelami
Opony na oś kierującą wyróżniają się solidną konstrukcją z pięcioma żebrami z lamelami, które optymalizują trwałość produktu i wyrównują dystrybucję ciśnienia. Pomaga to zapewnić długie przebiegi i równomierne zużycie, jednocześnie poprawiając trakcję. Ponadto OMNITRAC S zoptymalizowano pod kątem pracy na przednich osiach napędowych, a także do współpracy z zyskującymi na popularności hydraulicznymi systemami trakcyjnymi.
- Rowki ułatwiające usuwanie kamieni z osłonami chroniącymi przed przebiciem
Specjalne rowki ułatwiają usuwanie kamieni i umożliwiają skuteczną ochronę przed przebiciami i pękaniem, co zwiększa trwałość opon oraz ich podatność na bieżnikowanie.
- 315/70R22.5
315/70R22.5 to nowy rozmiar opony w sektorze zastosowań mieszanych, w pojazdach o dużym udźwigu, w sytuacji gdy prześwit nie gra roli. Opona na oś kierowaną posiada oznaczenie ‘High Load’ i indeks nośności 156/150 (4,000 kg/3,350kg).
Cechy OMNITRAC D
- Kierunkowy bieżnik z trzema żebrami i blokami z lamelami
Lamele w bieżniku OMNITRAC D podwajają liczbę krawędzi styku, a tym samym zapewniają wysokie parametry trakcji i równomierne zużycie na wszystkich nawierzchniach, także podczas pracy retardera.
- Duży centralny obszar styku z łącznikami
Solidne, centralne żebro zapewnia wysoki poziom ochrony przed uszkodzeniami mechanicznymi i równomierność zużycia na szorstkich nawierzchniach. Ponadto wpływa na potencjalnie długie przebiegi i podwyższoną trwałość karkasu.
- Szerokie, otwarte rowki barkowe z ochroną przed kamieniami
Szerokie, otwarte rowki barkowe zapewniają doskonałe odprowadzanie błota oraz ochronę przed kamieniami. Pomagają także utrzymać wysoki poziom trakcji przez cały okres eksploatacji opon, w każdych warunkach autostradowych, a także chronią przed nacinaniem i odrywaniem fragmentów bieżnika przy przenoszeniu momentu obrotowego, w tym także podczas działania retardera.
- 315/70R22.5
315/70R22.5 to nowy rozmiar wykorzystywany w sektorze zastosowań mieszanych, w pojazdach o dużym udźwigu, w sytuacji gdy prześwit nie gra roli.
Gwarancja OMNITRAC[1]
- Oferowana wszystkim użytkownikom opon OMNITRAC
- Obejmuje następstwa przypadkowych uszkodzeń mechanicznych
- Gwarantuje przyjęcie karkasu klienta do bieżnikowania[2]
- Dostępna po zarejestrawaniu na stronie www.mygoodyear.eu/omnitrac
Nacinanie i bieżnikowanie
Wszystkie opony OMNITRAC można nacinać i bieżnikować. Zaprojektowano je zgodnie z koncepcją zwielokrotniania okresu eksploatacji opon, która pozwala flotom maksymalnie wykorzystać opony i znacznie zmniejszyć koszt na kilometr.
[1] Gwarancja obejmująca uszkodzenia w następstwie wypadku oraz przyjęcia karkasu klienta jest ograniczona czasowo i dotyczy wyłącznie opon wymienionych w Regulaminie kampanii „Gwarancja OMNITRAC”, zorganizowanej przez Goodyear Dunlop Tires Operations S.A. Szczegółowe warunki gwarancji można znaleźć w Regulaminie kampanii „Gwarancja OMNITRAC”, dostępnym na stronie www.mygoodyear.eu/omnitrac.
[2] Dodatkowa gwarancja przyjęcia karkasu jest dostępna wyłącznie w krajach, w których Goodyear oferuje bieżnikowanie z karkasem własnym klienta.
[1] W porównaniu z oponą Goodyear MS II.
[2] Szczegółowe warunki gwarancji obejmującej uszkodzenia w następstwie wypadku w Regulaminie „Gwarancji OMNITRAC” na stronie www.mygoodyear.eu/omnitrac.
[3] Szczegółowe warunki programu dodatkowej gwarancji odbioru karkasu w Regulaminie „Gwarancji OMNITRAC” na stronie www.mygoodyear.eu/omnitrac. Dodatkowa gwarancja odbioru karkasu dostępna wyłącznie w krajach, w których Goodyear oferuje bieżnikowanie z karkasem własnym klienta.
[4] Technologia DuraShield niedostępna w tym rozmiarze.
[5] OMNITRAC S 24” jest oponą na każdą pozycję, przeznaczoną dla krajów Bliskiego Wschodu i Afryki. Technologia RFID nie jest obecnie dostępna w tym rozmiarze.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.