Koncern BASF, lider europejskiego rynku w dziedzinie oryginalnych powłok lakierniczych dla segmentu motoryzacyjnego, przedstawił szczegółowe informacje na temat ulubionych kolorów klientów. Raport wskazuje na przykład na istotne różnice pomiędzy poszczególnymi segmentami rynku motoryzacyjnego w odniesieniu do kolorów.
Im mniejszy samochód, tym szersza paleta kolorów, podczas gdy w większych samochodach klienci stawiają na efekty specjalne. W całej Europie wśród kolorów wybieranych do wykończenia auta króluje biały. Od 2007 roku odsetek białych samochodów stale rośnie i obecnie stanowi aż 30%. Razem z czarnym, szarym i srebrnym, wykończenie monochromatyczne jest używane w 75% nowych pojazdów. O ile po tę paletę barw klienci sięgali w ostatnich latach z taką samą częstotliwością, istotne zmiany zaobserwowano w wyborach dokonywanych z palety barw chromatycznych. Tu wyraźnie widać, że najpopularniejszy na europejskich drogach jest niebieski i to w przypadku wszystkich rodzajów samochodów. często spotkamy także czerwony i brązowy, przy czym brązowy raczej na autach typu SUV, zaś czerwony na samochodach małych i kompaktach.
„Zamierzona interakcja pomiędzy kolorem a efektami specjalnymi sprawia, że kolory samochodowe stają się bardziej złożone i urozmaicone. Prace nad efektami specjalnymi będziemy prowadzić jeszcze przez kilka lat. Nie wyczerpaliśmy jeszcze możliwości, jakie one oferują”. W 2015 roku ponad połowa wszystkich aut w Europie pokryta została luksusowym lakierem metalicznym, a 16% – lakierem perłowym. Nadwozia blisko jednej trzeciej pojazdów, głównie małych aut, pokryto lakierem na bazie gładkiej.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.