Home / Części / Najnowszej generacji moduły filtracji oleju i oleju napędowego UFI Filters do Alfy Romeo Giulia

Najnowszej generacji moduły filtracji oleju i oleju napędowego UFI Filters do Alfy Romeo Giulia

 Korpus z tworzywa sztucznego zastosowany w obu filtrach, co znacznie zmniejsza masę
 Filtr oleju napędowego z unikatowym Deep Filtration Media (DFM)
 Ekskluzywne produkty o wartości dodanej dla rynku aftermarket

UFI Filters, światowy lider w zakresie technologii filtracji płynów, ogłasza zakontraktowanie ważnej dostawy dla wprowadzonej niedawno na rynek Alfy Romeo Giulia. Moduły oleju i oleju napędowego UFI Filters będą elementami standardowego wyposażenia silnika 2,2 l diesel tego auta oraz innych wyprodukowanych na tej samej platformie.

Luca Betti, UFI Group Aftermarket Business Unit Director, mówi: „Jesteśmy wyjątkowo dumni z tego ważnego kontraktu na dostawę. Począwszy od tego auta, Alfa Romeo chciał zredefiniować standardy marki koncentrując się na dedykowanych rozwiązaniach technologicznych oraz najnowszej generacji produktach i systemach – takich jak technologie filtracji oferowane przez UFI. Ponadto, wraz z początkiem 2017 roku także rynek części zamiennych będzie mógł czerpać korzyści z tych ważnych produktów dostępnych pod markami UFI i Sofima, co będzie ogromną wartością dodaną”.

MODUŁ OLEJU
Korpus z tworzywa sztucznego i włókna szklanego: lekkość i wytrzymałość w jednym

Dostarczany dla Alfa Romeo Giulia moduł oleju zainstalowany jest w komorze silnika; składa się z korpusu filtra wykonanego z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym (pierwszego tego typu dostarczanego przez UFI Filters dla Grupy FCA), co umożliwia znaczną redukcję masy w porównaniu do analogicznych produktów z odlewanego ciśnieniowo aluminium. Zastosowanie włókna szklanego jest istotne dla zapewnienia wytrzymałości strukturalnej filtra, umożliwiając jego funkcjonowanie przy ciśnieniu roboczym sięgającym 7–8 barów.
Medium filtracyjne: najwyższa wydajność

Elementem filtracyjnym dostarczanego dla Alfy Romeo Giulia modułu oleju jest medium pozbawione części metalowych i wykonane z celulozy, zgrzewane za pomocą ultradźwięków – jest to proces, który poprawia jego szczelność nawet gdy jest poddawany działaniu ekstremalnie wysokich ciśnień i temperatur. Wynosząca 50%@12μ skuteczność filtrowania jest zgodna z wymogami nowej normy Euro 6, a medium filtracyjne w całości nadaje się do recyklingu, co stanowi kolejny dowód zaangażowania UFI Filters w opracowywanie produktów, które są bardziej przyjazne dla środowiska.

ufi_alfa-romeo_oil-filtration-cartridge
Kompletny moduł: wszystko w jednym
Moduł oleju Alfy Romeo Giulia wyposażony jest w: wymiennik ciepła; czujniki temperatury i ciśnienia oleju zamontowane na podstawie wymiennika, w pobliżu przewodu olejowego; zawór przeciwzwrotny i zawór obejściowy.

MODUŁ OLEJU NAPĘDOWEGO
Medium filtracyjne: ekskluzywne DFM (Deep Filtration Media)
Kolejny raz „sercem” procesu filtracji oleju napędowego UFI jest medium DFM (Deep Fltration Media) – ekskluzywne rozwiązanie opracowane w centrach innowacyjnych UFI, zawierające poliamid w formie włókien, których wymiary i ułożenie mogą być różne w zależności od zastosowań. Daje to możliwość wykonania produktu „na miarę”, spełniając konkretne wymagania producentów samochodów.
Na ostatnim etapie filtracji, zwanym „last chance”, podczas rozruchu na zimno olej napędowy jest filtrowany w momencie, kiedy otwiera się zawór regulacji ciśnienia. Wydajność filtra oleju napędowego oferowanego w modelu Alfa Romeo Giulia wynosi > 90%@4μm, zgodnie z wymogami normy Euro 6.

ufi_alfe-romeo_diesel-filtation-module
Kompletny moduł: przykręcany korpus z tworzywa sztucznego, lekkość i szybki serwis
Kompletny moduł oleju napędowego do Alfy Romeo Giulia, umiejscowiony w pobliżu zbiornika paliwa, został wykonany w całości z tworzywa sztucznego i składa się z korpusu głównego oraz przykręconej do niego pokrywy. Takie rozwiązanie to efekt złożonego procesu projektowego, prowadzącego do zmniejszenia liczby elementów składowych i w konsekwencji redukcji masy. Pokrywa przykręcona do korpusu głównego sprawia, że nie ma potrzeby używania wielu śrub aby zamknąć filtr, czyniąc tym samym prace serwisowe przy filtrze szybkimi i prostymi dla mechanika.
Oprócz korpusu z tworzywa sztucznego i medium filtracyjnego, kompletny moduł zawiera: Group Sensor, łączący urządzenia elektryczne i elektroniczne przeznaczone do pomiaru temperatury paliwa, ogrzewania paliwa w przy niskiej temperaturze oraz do sygnalizacji poziomu wody osiągniętego w komorze zbiorczej; śrubę spustu wody i oleju napędowego, która dla ułatwienia serwisowania umieszczona jest przy podstawie dolnej pokrywy; dwa złącza, na wejściu i wyjściu oleju napędowego w korpusie głównym; zawór regulacji ciśnienia umieszczony na wkładzie filtra, którego innowacyjne umiejscowienie jest chronione patentem.

EKSKLUZYWNE PRODUKTY DLA AFTERMARKETU
Pierwsze tego typu na rynku wkłady filtra oleju i filtra oleju napędowego do Alfy Romeo Giulia będą dostępne na rynku części zamiennych w pierwszym kwartale 2017 roku, zarówno pod marką UFI, jak i Sofima. Jest to kolejne potwierdzenie coraz większego ukierunkowywania się firmy na dostarczanie klientom produktów tuż po ich premierze w pierwszym montażu, oferując dostawcom aftermarketu współpracującym z UFI realną, konkurencyjną korzyść.

ufi_alfa-romeo_diesel-filtation-cartridge

Dodaj komentarz