Raport TÜV 2024 został opracowany na podstawie ponad 10,5 miliona przeprowadzonych badań technicznych w stacjach diagnostycznych. Analizy obejmowały okres od lipca 2022 do czerwca 2023. W tym czasie przetestowano 221 różnych modeli pojazdów, podzielonych na sześć kategorii wiekowych.
Oto lista trzech najlepszych i trzech najgorszych aut w raporcie TÜV 2024:
Auta 2-3 letnie
- Najlepsze:
- VW Golf Sportsvan – 2,0%
- Audi Q2 – 2,1%
- Audi TT – 2,5%
- Najgorsze:
- Tesla Model 3 – 14,7%
- Dacia Logan – 11,4%
- Seat Alhambra – 10,3%
Auta 4-5 letnie
- Najlepsze:
- VW Golf Sportsvan – 4,2%
- VW T-Cross – 4,6%
- Audi A6/A7 – 4,7%
- Najgorsze:
- BMW X5/X6 – 17,9%
- VW Sharan – 17,7%
- BMW serii 2 Active/Gran Tourer – 17,6%
Auta 6-7 letnie
- Najlepsze:
- Mazda CX-3 – 6,5%
- Audi TT – 7,2%
- VW Golf Sportsvan – 7,3%
- Najgorsze:
- Dacia Dokker – 25,9%
- BMW serii 5/serii 6 – 24,8%
- Dacia Duster – 24,6%
Auta 8-9 letnie
- Najlepsze:
- Mercedes Klasy B – 10,5%
- Suzuki SX4 – 10,8%
- VW Golf Sportsvan – 10,9%
- Najgorsze:
- Dacia Dokker – 32,2%
- Fiat Punto – 29,7%
- Dacia Logan – 29,1%
Auta 10-11 letnie
- Najlepsze:
- Audi TT – 12,3%
- Mercedes Klasy B – 14,6%
- VW Touareg – 15,6%
- Najgorsze:
- Renault Twingo – 36,2%
- Dacia Logan – 35,5%
- Renault Clio – 34,6%
Auta 12-13 letnie
- Najlepsze:
- Audi TT – 15,0%
- VW Golf Plus – 20,7%
- Toyota RAV4 – 21,3%
- Najgorsze:
- Dacia Logan – 40,9%
- Renault Twingo – 39,9%
- Nissan Qashqai – 38,8%
Raport TÜV powstaje na podstawie wyników przeglądów okresowych samochodów. Specjaliści TÜV analizują, jaki odsetek pojazdów danego modelu uzyskał pozytywną ocenę podczas badania technicznego, a ile aut nie przeszło przeglądu. Pod uwagę brane są usterki, przez które samochód może zagrażać bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego.
W raporcie TÜV 2024 przeanalizowano około 10.2 miliona głównych przeglądów technicznych samochodów osobowych od lipca 2022 r. do czerwca 2023 r. i zarejestrowano wykryte usterki. Pojazdy 221 modeli zostały podzielone na sześć grup ze względu na wiek samochodu.
Z ogólnych wyników Raportu TÜV 2024 wynika, że około co piąty pojazd nie przeszedł głównego przeglądu technicznego z 20.5% usterek „istotnych” lub „niebezpiecznych”.