Długoletnia współpraca UFI Filters z marką FIAT wchodzi w kolejny etap, dzięki partnerstwu z koncernem Stellantis. Pierwszy silnik opracowany w całości przez Stellantis do nowego FIATA DUCATO, będzie wyposażony w moduły filtracji oleju i oleju napędowego UFI Filters.
Czterdzieści lat po wprowadzeniu na rynek, jeden z najlepiej sprzedających się w Europie samochodów dostawczych, zostanie zmodernizowany dzięki silnikom wysokoprężnym trzeciej generacji Multijet 3 o pojemności 2,2, opartych na nowej architekturze H3 power i spełniających normę emisji Euro 6d-Final. To całkowicie nowy rozwiązanie, które gwarantuje redukcję zużycie paliwa i emisji spalin, zoptymalizowaną wagę, zmniejszony poziom hałasu i długą żywotność, a także niezawodność, do której przyczyniają się m.in. moduły filtracji oleju i oleju napędowego oraz systemy zarządzania termicznego UFI Filters.
Moduł filtracji oleju UFI Filters, wykonany z aluminiowego odlewu i wyposażony w wymiennik ciepła, zawiera wkład filtracyjny stworzony w technologii FormulaUFI.Micron. Medium filtracyjne jest wykonane z włókien szklanych i cechuje się zdolnością filtracji nawet najmniejszych cząstek – Beta2 @ 12 mikronów. Filtr oleju UFI Filters zapewnia najwyższą wydajność i zmniejsza obecność cząstek stałych, gromadzących się w oleju w wyniku ścierania się elementów silnika. Moduł UFI Filters jest wyposażony w zawór obejściowy, umożliwiający smarowanie silnika podczas rozruchu w niskich temperaturach, i antyspustowy zawór zwrotny, zapobiegający spływaniu oleju do miski olejowej i zapewniający regularną pracę przy kolejnym rozruchu. Dodatkowo kurek spustowy ułatwia czynności serwisowe.
Moduł filtracji oleju napędowego UFI Filters, montowany zarówno w nowym silniku wysokoprężnym Multijet 3 o pojemności 2,2 l, jak również w poprzednich wersjach FIATA DUCATO, z silnikami DW10 i DW12 o pojemnościach 2,0 l i 2,2 l, posiada wkład filtracyjny produkowany w technologii FormulaUFI.EXTREME albo DFM (Deep Filtration Media). Ten materiał został dostosowany do wymagań silnika i gwarantuje wydajność filtracji na poziomie 96% oraz separację wody na poziomie ponad 93%, która przebiega zgodnie z innowacyjną koncepcją koalescencji, kiedy cząsteczki wody zawartej w paliwie gromadzą się w większe krople i opadają na dno filtra. Moduł jest w całości wykonany ze wzmocnionego tworzywa sztucznego, dzięki czemu jest odporny na wysokie ciśnienie paliwa, a także został wyposażony w czujnik elektryczny z grzałką, ułatwiającą rozruch w miesiącach zimowych, i kurek spustowy, służący do odprowadzania pozostałości wody oddzielonej od oleju napędowego. Produkt jest dostępny w katalogu Aftermarket z kodami UFI 26.H2O.03 i SOFIMA S 3H2O NE.
UFI Filters:
Założona w 1971 roku, firma UFI Filters jest światowym liderem w zakresie technologii filtracji i zarządzania termicznego. Obsługuje wiele sektorów – począwszy od motoryzacyjnego, lotniczego i morskiego, po specjalistyczne przemysłowe i niestandardowe zastosowania hydrauliczne. Znane z innowacyjnego charakteru produkty i wiedza UFI widoczne są niemal we wszystkich rodzajach pojazdów, od Ferrari i innych czołowych zespołów F1, po statek kosmiczny europejskiej misji ExoMars.
UFI dostarcza szeroką gamę filtrów powietrza, oleju, paliwa, kabinowych, hydraulicznych i płynów chłodzących, jak również systemów termalnych dla sektora motoryzacyjnego, spełniając potrzeby niemal wszystkich marek samochodowych i motocykli oraz pojazdów użytkowych, ciężarowych i rolniczych. Na rynku wyposażenia oryginalnego jest głównym dostawcą systemów filtracyjnych. Każda gama filtrów spośród dwóch marek firmy dostępnych na rynku aftermarket – UFI i Sofima pokrywa 98% europejskiego parku samochodowego.
Jako jedna z pierwszych włoskich firm, która dostrzegła możliwości rozwoju na Dalekim Wschodzie, UFI ma dziś 19 zakładów przemysłowych i zatrudnia ponad 4 tys. osób w 21 krajach. Firma posiada 268 patentów, a w Centrach Innowacji i Rozwoju zatrudnia 168 wyspecjalizowanych techników. W ciągu ostatnich 10 lat UFI podwoiło swoje obroty. Jako przedsiębiorstwo ukierunkowane na badania, ponad 5% przychodów inwestuje w R&D.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.