Home / Nowości produktowe / MICHELIN ALPIN 7 – NOWOCZESNA OPONA ZIMOWA, KTÓRA PORADZI SOBIE ZARÓWNO ZE ŚNIEGIEM, JAK  I MROZEM, A TAKŻE W OKRESACH PRZEJŚCIOWYCH
MICHELIN Alpin 7

MICHELIN ALPIN 7 – NOWOCZESNA OPONA ZIMOWA, KTÓRA PORADZI SOBIE ZARÓWNO ZE ŚNIEGIEM, JAK  I MROZEM, A TAKŻE W OKRESACH PRZEJŚCIOWYCH

Jak sama nazwa wskazuje, opona MICHELIN Alpin 7 jest stworzona głównie z myślą o zimowych warunkach. Najnowsza generacja MICHELIN Alpin oferuje wysokie parametry użytkowe, które sprawiają, że gama opon zimowych noszących tę nazwę stała się wyznacznikiem trwałości i trakcji w najtrudniejszych warunkach, takich jak zaśnieżone i mokre zimowe drogi. Do tej pory, na stabilnym rynku stanowiącym około 20% opon samochodowych w Europie, pierwsze sześć generacji sprzedało się w około 13 milionach egzemplarzy w 32 krajach.

  • MICHELIN Alpin 7 to zwiększone bezpieczeństwo zimą, lepsze o 6%(1) hamowanie na zaśnieżonych drogach oraz mniejsze zużycie energii dzięki optymalizacji konstrukcji i zmniejszeniu oporów toczenia o 9%(4).
  • Nowa gama opon zimowych MICHELIN Alpin 7 będzie dostępna w 62 rozmiarach i została zaprojektowana z myślą o wszystkich typach pojazdów – spalinowych, elektrycznych oraz hybrydowych.
  • MICHELIN Alpin to rodzina opon do użytku zimowego (3PMSF), której pierwsze sześć generacji sprzedało się w około 13 mln egzemplarzy w 32 krajach.

OSIĄGI OPON MICHELIN ALPIN 7

Według testów zleconych przez Michelin, przeprowadzonych przez UTAC w grudniu 2023 roku na północy Finlandii na torze testowym Mellatracks, opona MICHELIN Alpin 7 wyróżniła się w następujących obszarach:

  1. Bezpieczeństwo na mokrych i zaśnieżonych drogach zimą (5) (6)
  2. Lepsze osiągi na śniegu (1,2)
  3. Znaczna trwałość
  4. Zmniejszone zużycie energii (3,4)
MICHELIN Alpin 7

TECHNOLOGIE ZASTOSOWANE W OPONIE MICHELIN ALPIN 7

Nowa, wielowarstwowa generacja mieszanek funkcjonalnych elastomerów zaprojektowanych z myślą o niskich temperaturach, ale i okresach przejściowych powyżej 7°C w zimie, zapewnia dobrą przyczepność podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów. W najnowszym modelu MICHELIN Alpin 7 wprowadzono zmiany technologiczne w projekcie kierunkowego i symetrycznego bieżnika. Dzieki zwiększonej liczbie krawędzi chwytających we wzorze bieżnika, opona zapewnia lepszą przyczepność na mokrych i zaśnieżonych drogach. Zwiększona liczba lameli poprawia przyczepność podczas hamowania o 6%(1), a także zwiększa trakcję i zwrotność na śniegu(2). Dodatkowo kierunkowy bieżnik pomaga utrzymać kontrolę nad pojazdem w najtrudniejszych warunkach.

Dzięki doświadczeniu Michelin w dziedzinie druku 3D z metalu, możliwe było stworzenie niezwykle złożonych form do opon. Nowy model MICHELIN Alpin 7 ma progresywne lamele, tj. nowe rowki pojawiają się w miarę zużywania się opony. Ta innowacyjna konstrukcja pozwala utrzymać dobre osiągi przez cały okres eksploatacji opony i używać jej do prawnego wskaźnika zużycia 1,6 mm (TWI). To rozwiązanie jest w pełni zgodne z nowymi przepisami UE, które weszły w życie w lipcu tego roku, i dotyczą osiągów opon używanych.

Zwiększone bezpieczeństwo zimą i zmniejszone zużycie energii to cechy opony Alpin 7, które potwierdzają nasze zaangażowanie w dostarczanie produktów najwyższej klasy dla wszystkich typów pojazdów. Naszym priorytetem są przyczepność, trwałość i osiągi w trudnych warunkach, co sprawia, że gama opon Alpin wyróżnia się w branży. Niezależne testy zewnętrzne potwierdzają znakomite osiągi Alpin 7. Jesteśmy przekonani, że sprostają one wymaganiom polskich kierowców w warunkach zimowych.

– mówi Corina Chicu, B2C Dyrektor Marketingu Michelin na Polskę, Czechy, Słowację, Rumunię, Grecję oraz Turcję.
MICHELIN Alpine 7 rys. 1

ROZMIARY OPONY MICHELIN ALPIN 7

Nowe opony MICHELIN Alpin 7, które będą dostępne w 62 rozmiarach, od 15 do 20 cali, są przeznaczone do wszystkich popularnych sedanów klasy średniej. Model ten będzie produkowany wyłącznie w Europie z przeznaczeniem głównie na rynek europejski.


(1) – Hamowanie na śniegu – testy przeprowadzone przez UTAC na zlecenie Michelin w północnej Finlandii (Mellatracks) w grudniu 2023 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanej na modelu VW Golf 8-generacji. Na podstawie testów hamowania na śniegu z ABS (między 30 a 10 km/h), porównujących oponę MICHELIN Alpin 7 (100%) z oponą MICHELIN Alpin 6 (93,6%), przeprowadzonych na nowych oponach.
(2) – Przyspieszenie na śniegu – testy przeprowadzone przez UTAC na zlecenie Michelin w północnej Finlandii (tor testowy Mellatracks) w grudniu 2023 r. na oponie w rozmiarze 205/55 R16 91H, zamontowanej na modelu VW Golf 8-generacji. Na podstawie testów przyspieszenia na śniegu (od 5 do 30 km/h), porównujących oponę MICHELIN Alpin 7 (100%) z oponą MICHELIN Alpin 6 (98,5%), przeprowadzonych na nowych oponach.
(3) – Zużycie energii – zużycie energii odnosi się do benzyny dla pojazdów z komorą spalania i hybrydowych oraz energii elektrycznej dla pojazdów elektrycznych.
(4) Opór toczenia – testy przeprowadzone na maszynie przez UTAC CERAM, we francuskiej miejscowości Linas-Monthlery, na zlecenie Michelin w styczniu 2024 r., na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91T. Do porównania wykorzystano oponę MICHELIN Alpin 7 (7,444 kg/t) z oponą MICHELIN Alpin 6 (8,238 kg/t).
(5) – Przyczepność na mokrej nawierzchni – nowa i zużyta opona MICHELIN Alpin 7 w rozmiarze 205/55 R16 91H przekracza próg przyczepności na mokrej nawierzchni określony w europejskich przepisach R117.
(6) – Bezpieczeństwo i mobilność – opona MICHELIN Alpin 7 jest zatwierdzona do użytku w warunkach śnieżnych (oznaczenie 3PMSF). Aby otrzymać oznaczenie 3PMSF, opony muszą spełniać minimalny poziom bezpieczeństwa i mobilności na śniegu.

Możliwość komentowania została wyłączona.