Coraz więcej kierowców rezygnuje z sezonowej wymiany opon na rzecz opon całorocznych. Podzespoły samochodów wymagają jednak regularnych kontroli, szczególnie zawieszenie. ZF Aftermarket dostarcza nie tylko części zamienne zawieszenia, ale również aktualną wiedzę techniczną w tym zakresie.
Dalekie podróże samochodem z rodziną i bagażami to dodatkowe obciążenie dla podzespołów, które często muszą sobie radzić przy osiągniętej maksymalnej ładowności pojazdu. Dodatkowo, drogi w wielu krajach wybieranych na zimowe destynacje turystyczna, są często w złym stanie. W rezultacie sprężyny zawieszenia, amortyzatory i części zawieszenia są poddawane ekstremalnym obciążeniom. Częste hamowania podczas pokonywania górskich odcinków sprawiają, że wszystkie układy zawieszenia pracują w górnej granicy swojej wytrzymałości. Warto wiedzieć, że po letnim okresie kontrola stanu zawieszenia naszego samochodu jest wręcz konieczna, w celu zapewnienia nam bezpieczeństwa.
Pracownicy warsztatów sprawdzają zawieszenie w ramach sezonowej wymiany kół, określając przy tym potrzebę wymiany hamulców, elementów zawieszenia, sprężyn i amortyzatorów. Jednak, wraz z rosnącą popularnością opon całorocznych, sezonowe wizyty kierowców w warsztatach stają się coraz rzadsze.
Właściciele warsztatów stoją więc przed wyzwaniem znalezienia nowych sposobów przekonania klientów o konieczności wizyty w warsztacie. Sprawdzanie zawieszenia jest tego dobrym przykładem, ponieważ nawet niewielkie uszkodzenie poszczególnych jego elementów, może prowadzić do kosztownych napraw ze względu na korozję spowodowaną obecnością soli na drogach w sezonie zimowym. W kontaktach z klientami pracownicy warsztatów mogą uwzględnić następujące informacje o uszkodzeniach:
Przykład 1: Jeśli wyrzucony spod kół kamień uszkodzi osłonę gumową, woda i sól mogą dostać się do połączeń drążka kierowniczego i przekładni kierowniczej. Rezultatem tego zjawiska będzie powstająca na zębatce korozja, której szorstka powierzchnia przetrze uszczelkę. Utrata oleju przekładniowego i awaria wspomagania kierownicy stają się w tym procesie nieuniknione. Nawet elektryczne układy kierownicze nie są w pełni zabezpieczone przed takim uszkodzeniem, ponieważ ich skorodowane części mogą skutkować w powstawaniu uciążliwego hałasu, sztywności elementów i innych problemach .
Przykład 2: Tłoczyska amortyzatorów i sprężyny zawieszenia również są narażone na uszkodzenia powstałe na skutek uderzeń kamieni lub innych elementów, które mogą dostać się pod koła. Małe wgłębienia w chromie tłoczyska mogą doprowadzić do uszkodzenia uszczelnienia. W dalszych konsekwencjach prowadzi to do wycieku oleju, a tym samym do utraty możliwości tłumiących amortyzatora. W przypadku sprężyn zawieszenia, występowanie miejscowych ognisk korozji prowadzi do uszczuplenia zwoju, a w dłuższej perspektywie sprężyna może w takim miejscu pęknąć.
Przykład 3: Podczas kontroli układu hamulcowego, serwisant powinien nie tylko zwrócić uwagę na stan zużycia jego elementów, ale również na uszkodzenia oraz pęknięcia powstałe na tarczy hamulcowej. Dzieje się tak, ponieważ kamienie i inne ciała obce dostające się pomiędzy tarczę a klocek hamulcowy. Wpływa to na nierównomierne zużycie tych elementów.
Przytoczone tu przykłady pokazują, że sezonowa kontrola samochodów wyposażonych w opony całoroczne jest również konieczna. ZF Aftermarket zapewnia wsparcie warsztatom, dzięki bogatemu asortymentowi marek Lemförder, Sachs i TRW, których części zapewniają pełne pokrycie wszystkich elementów zawieszenia. Oferta ta obejmuje układy kierownicze, zawieszenie, amortyzatory, hamulce tarczowe i bębnowe oraz elementy gumowo-metalowe. ZF Aftermarket wspiera również dealerów motoryzacyjnych, udzielając informacji technicznych oraz instrukcji montażowych. Dzięki programowi bonusowemu ZF pro[Points], warsztaty niezależne mogą zbierać punkty za każdym razem, gdy kupują części zamienne od koncernu ZF.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.