Home / Części / HELLA – nowe, rewolucyjne technologie z zakresu elektro-mobilności w najnowszych pojazdach

HELLA – nowe, rewolucyjne technologie z zakresu elektro-mobilności w najnowszych pojazdach

Steer-by-wire – kieruj samochodem w sposób jaki chcesz.

Firma HELLA otrzymała kilka znaczących zamówień na czujniki układu kierowniczego najnowszej generacji. Jest to kluczowa technologia, dzięki której HELLA znacząco przyczynia się do rozwoju systemów „steer-by-wire”. Produkcja seryjna dla różnych znanych producentów samochodów ma się rozpocząć w 2025 r. w zakładach elektronicznych HELLA w Recklinghausen i Xiamen.

W systemach steer-by-wire polecenia kierowcy są przekazywane wyłącznie elektrycznie, bez mechanicznego połączenia z układem kierowniczym pojazdu. W takim układzie kierowniczym czujniki układu kierowniczego firmy HELLA wykrywają moment obrotowy i kąt obrotu kierownicy z dużą precyzją i niezawodnością oraz przekazują je jako sygnał elektryczny. Ponieważ wcześniej wymagane podzespoły, takie jak kolumna kierownicza, nie są już potrzebne, regulacja układu kierowniczego może być dostosowana do konkretnej sytuacji drogowej lub preferencji klienta. Takie rozwiązanie daje również ogromną swobodę w projektowaniu pojazdów i aranżacji kokpitu (np. jeden wariant dla ruchu prawo – lewostronnego – dzięki przekładanej kierownicy i elektrycznym pedałom), a także zwiększone bezpieczeństwo podczas wypadku (brak kolumny kierowniczej oznacza brak przenoszenia przez nią siły uderzenia).

Hella system „steer-by-wire”.

Hella wyznacza kurs na całkowicie elektryczne układy kierownicze. To po raz kolejny podkreśla wyraźną orientację na przyszłość naszej oferty elektroniki. Jednocześnie demonstrujemy nasze wyjątkowe możliwości we wprowadzaniu istotnych dla bezpieczeństwa komponentów pojazdu do produkcji seryjnej w kluczowych obszarach rozwoju motoryzacji, w tym przypadku steer-by-wire.

– mówi Jörg Weisgerber, dyrektor zarządzający ds. elektroniki w firmie HELLA.

HELLA działa na rynku czujników układu kierowniczego od 2007 roku i umacnia już silną pozycję rynkową. Piąta generacja produktów, w której po raz pierwszy wdrożono funkcje steer-by-wire, koncentruje się w szczególności na redundantnej i jednocześnie ekonomicznej architekturze czujnika w celu spełnienia najwyższych wymagań bezpieczeństwa. Własna, niezwykle niezawodna technologia czujników CIPOS® jest wykorzystywana w naszych czujnikach dla układów kierowniczych. Od momentu wprowadzenia na rynek tej bardzo dokładnej, niezużywającej się koncepcji czujników w 1999 r. firma HELLA wyprodukowała już około 1 miliarda różnych czujników położenia z technologią CIPOS®.

HELLA otrzymuje również  zamówienia do różnych modeli samochodów, zarówno produkowanych już teraz seryjnie, jak i w niedalekiej przyszłości, dzięki którym konsekwentnie umacnia swoją wiodącą pozycję rynkową w dziedzinie elektryfikacji i zarządzania energią pojazdów.

Konsekwentnie przyspieszamy transformację w kierunku bez emisyjnej mobilności. Różne zamówienia klientów podkreślają, że jesteśmy doskonale pozycjonowani w dziedzinie rozwoju elektryfikacji i zarządzania energią z szerokim portfolio, i że możemy wspierać naszych klientów odpowiednimi rozwiązaniami produktowymi w sposób dopasowany do ich indywidualnych potrzeb.

– mówi Jörg Weisgerber.

Pierwszy seryjny projekt systemów zarządzania akumulatorami na rynku amerykańskim

Systemy zarządzania akumulatorami firmy HELLA

Wysokonapięciowe systemy zarządzania akumulatorami firmy HELLA zapewniają bezpieczne i niezawodne działanie akumulatorów litowo-jonowych w pojazdach elektrycznych i hybrydowych. HELLA wyposaża już flotę pojazdów elektrycznych niemieckiego producenta premium w systemy zarządzania akumulatorami. Teraz HELLA po raz pierwszy będzie masowo produkować system zarządzania akumulatorami na rynek amerykański i zaopatrywać lokalnego producenta pojazdów transportowych.

Rozszerzenie portfolio produktów o elektroniczny zawór siłownikowy

Hella elektroniczny zawór siłownikowy

Wraz z nowym elektronicznym siłownikiem zaworu (eVA) HELLA dodaje kolejny kluczowy komponent (obok pompy płynu chłodzącego) do swojej istniejącej oferty z zakresu elektryfikacji. eVA służy do precyzyjnego sterowania zaworami w układach chłodzenia oraz zarządzania ciepłem. Będąc swoistego rodzaju nowoczesnym termostatem, pomaga zapewnić, że płyn chłodzący jest kierowany zgodnie z wymaganiami i aktualnymi potrzebami zespołu akumulatorowego lub hybrydowego. W ten sposób, dzięki utrzymaniu podzespołów w optymalnej temperaturze, można zwiększyć żywotność i wydajność akumulatora litowo-jonowego oraz ogólny zasięg pojazdów elektrycznych. HELLA dostarczy ten zawór na platformę elektryczną niemieckiego producenta samochodów, a rozpoczęcie produkcji planowane jest na 2025 r. w fabryce elektroniki HELLA w Bremie (Niemcy).

Inteligentne czujniki akumulatora monitorują akumulator i zapewniają redundancję na potrzeby zautomatyzowanej jazdy

Hella otrzymała zlecenie na opracowanie i produkcję inteligentnych czujników akumulatorowych (IBS). Z ponad 130 milionami czujników dostarczonych od 2000 roku, HELLA jest obecnie światowym liderem na rynku. Nowy projekt wyposaża platformę elektryczną i hybrydową niemieckiego producenta premium. Inteligentne czujniki akumulatora mierzą prąd, napięcie i temperaturę bezpośrednio na akumulatorze. Jednocześnie główny nacisk położono na rozwój redundantnego układu projektu produktu w celu spełnienia wymagań bezpieczeństwa funkcjonalnego dla funkcji zautomatyzowanej jazdy. Produkcja seryjna ma się rozpocząć w Arad (Rumunia) pod koniec 2025 roku.

Mikrosiłowniki zapewniają bezpieczne ładowanie pojazdów elektrycznych

Hella mikrosiłowniki

Ponadto HELLA otrzymała nowe zamówienie na mikrosiłowniki od dużego producenta samochodów. Siłowniki są używane w platformie e-pojazdu i zapewniają bezpieczne zablokowanie wtyczki ładującej w gnieździe podczas procesu ładowania. Produkcja seryjna rozpocznie się w Xiamen (Chiny) w 2024 roku.


Hella_reklama_Gdy fikcja staje się rzeczywistością

Możliwość komentowania została wyłączona.