Dwadzieścia nowych opon na obręcze o średnicy 17.5” i 19.5” na oś prowadzącą i napędową.
Goodyear wprowadza nowe opony KMAX S i KMAX D na obręcze 17.5” i 19.5”, dostępne w wersji na osie prowadzące i napędowe. Amerykański koncern chce w ten sposób zaspokoić popyt na trwałe, wszechstronne ogumienie, które uzyskuje dobre osiągi w każdych warunkach pogodowych, oferując przy tym niski koszt na kilometr. Nowe opony zostały przygotowane z myślą o nowych rodzajach napędu, takich jak hybrydowy i elektryczny, a także dla konwencjonalnych pojazdów z silnikiem Diesla. Szczególnym celem inżynierów rozwijających nowe produkty było uzyskanie długich przebiegów, przy jednoczesnym zachowaniu dobrej trakcji, precyzji kierowania i wysokiej trwałości w pojazdach pokonujących duże odległości w transporcie regionalnym i ruchu miejskim.
Nowe opony KMAX S i KMAX D będą dostępne na rynku od kwietnia br. (szczegóły w tabeli poniżej). Zastąpią one modele Goodyear RHS II na oś prowadzącą i RHD II (+) na oś napędową. Konstrukcja nowych produktów opiera się na sprawdzonej technologii KMAX połączonej ze wzmocnioną budową karkasu. W porównaniu z wcześniejszymi produktami, nowe ogumienie wyróżnia się zaletami, które pomagają ograniczać koszty operacyjne. Główne korzyści z ich montażu to: długie przebiegi, sprawność we wszystkich zastosowaniach, oraz trwałość w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Obie konstrukcje, tj. na oś kierowaną i napędową spełniają aktualne oraz znane, przyszłe kryteria opon zimowych. Mniejsze zużycie energii, dzięki zoptymalizowanym oporom toczenia, przekłada się na niższą temperaturę pracę opony i lepszą efektywność paliwową.
„Nowe modele rozszerzają odnoszącą sukcesy linię opon KMAX przeznaczonych dla długich przebiegów, zaspokajając potrzeby operatorów lekkich pojazdów ciężarowych z obręczami o średnicy 17.5” i 19.5”. To bardzo trwałe i wszechstronne ogumienie, które idealnie sprawdza się w każdych warunkach pogodowych i pojazdach. Przy ich projektowaniu uwzględniono również rozwój nowych technologii i pojazdów, które coraz częściej posiadają napęd hybrydowy lub elektryczny” – powiedział Benjamin Willot, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie. „Opony KMAX są przeznaczone przede wszystkim dla operatorów zajmujących się dystrybucją, dla których najważniejszym kryterium ekonomicznym są długie przebiegi. W połączeniu z szerokim zakresem usług wspierających flotę i rozwiązań oferowanych przez Goodyear, produkty te dają pewność i umożliwiają rentowną działalność”.
KMAX S
Opony KMAX S na oś prowadzącą wyróżniają się solidną konstrukcją o czterech żebrach w rozmiarach 245/70R17.5 i 265/70R17.5, oraz pięciu żebrach w pozostałych wersjach. Oferują precyzyjne prowadzenie dzięki wysokiemu wskaźnikowi netto/brutto oraz elementom usztywniającym, umieszczonym między żebrami. Wielokierunkowe rowki o zębatym kształcie zwiększają trwałość opony, a agresywny profil bieżnika – niezależnie od jego wysokości – umożliwia równomierne zużycie w każdych warunkach eksploatacyjnych. Opona zachowuje dobre właściwości hamowania na wszystkich etapach zużycia.
KMAX D
Kierunkowy wzór bieżnika opon napędowych KMAX D, z zoptymalizowanym niskim kątem nachylenia w kształcie litery V, poprawia przyczepność. Otwarte rowki i blaszki pomagają utrzymać trakcję na wszystkich nawierzchniach, natomiast łączniki w części barkowej wzmacniają żebra, zapewniając wytrzymałość na rozrywanie przy oddziaływaniu wysokiego momentu obrotowego. Progresywne wypukłości w linii środkowej optymalizują sztywność i poprawiają trakcję pod koniec okresu eksploatacji opony. Agresywny wzór bieżnika utrzymuje się przez cały czas, zapewniając długie przebiegi, stabilne prowadzenie i dobrą trakcję.
Zarówno KMAX S, jak i KMAX D zawierają wysokiej jakości mieszankę bieżnika odporną na ścieranie, która wydłuża żywotność opony, zapobiega przegrzewaniu i optymalizuje opory toczenia. Wzmocniona konstrukcja opasania jest odporna na uderzenia, zapewniając jednocześnie komfort i trwałość. Mocna stopka radzi sobie z różnymi obciążeniami, zapewniając przy tym trwałość i poczucie pewności.
Wszystkie rozmiary linii KMAX S i KMAX D spełniają wymagania stawiane oponom zimowym, co potwierdzają symbole trzech szczytów górskich i płatka śniegu na ścianie bocznej opony.
Nowe opony | ||||||||
rozmiary na obręcz 17.5” | ||||||||
Rozmiar | Wzór | LI 1S | LI 2D | SS1 | LI 2S | LI 2D | SS2 | Wprowadzenie |
205/75R17.5 | KMAX S | 124 | 122 | M | Kwiecień | |||
215/75R17.5 | KMAX S | 128 | 126 | M | Kwiecień | |||
225/75R17.5 | KMAX S | 129 | 127 | M | Kwiecień | |||
235/75R17.5 | KMAX S | 132 | 130 | M | Kwiecień | |||
245/70R17.5 | KMAX S | 136 | 134 | M | Maj | |||
265/70R17.5 | KMAX S | 139 | 136 | M | Sierpień | |||
205/75R17.5 | KMAX D | 124 | 122 | M | 126 | 124 | G | Kwiecień |
215/75R17.5 | KMAX D | 126 | 124 | M | Kwiecień | |||
225/75R17.5 | KMAX D | 129 | 127 | M | Kwiecień | |||
235/75R17.5 | KMAX D | 132 | 130 | M | Kwiecień | |||
245/70R17.5 | KMAX D | 136 | 134 | M | Maj | |||
265/70R17.5 | KMAX D | 139 | 136 | M | Sierpień |
Rozmiary na obręcz 19.5” | ||||||||
Rozmiar | Wzór | LI 1S | LI 2D | SS1 | LI 2S | LI 2D | SS2 | Wprowadzenie |
245/70R19.5 | KMAX S | 136 | 134 | M | Lipiec | |||
265/70R19.5 | KMAX S | 140 | 138 | M | Sierpień | |||
285/70R19.5 | KMAX S | 146 | 144 | L | 144 | 142 | M | Maj |
305/70R19.5 | KMAX S | 148 | 145 | M | Styczeń 2019 | |||
245/70R19.5 | KMAX D | 136 | 134 | M | Lipiec | |||
265/70R19.5 | KMAX D | 140 | 138 | M | Sierpień | |||
285/70R19.5 | KMAX D | 146 | 144 | L | 144 | 142 | M | Maj |
305/70R19.5 | KMAX D | 148 | 145 | M | Styczeń 2019 |
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.