Historia firmy sięga roku 1925, kiedy Albert H. Girling opracował i opatentował nowy mechaniczny układ hamulcowy. Patent na to rozwiązanie został kupiony w 1929r. przez firmę New Hudson Ltd., która sprzedała rozwiązanie Girling`a producentom samochodów, w tym firmom: Austin, Ford, Riley oraz Rover. Produkcja hamulców Girling wkrótce stała się głównym źródłem przychodu firmy.
W latach trzydziestych hamulce Girling montowane były w wielu prestiżowych markach pojazdów, takich jak: Aston Martin, Daimler, E.R.A., Lagonda, Lanchester, Rapier oraz SS Jaguar. Hamulce znalazły również zastosowanie w pojazdach ciężarowych, pociągach oraz samolotach.
Poszukująca nowych dróg rozwoju firma Joseph Lucas Ltd., kupiła przedsiębiorstwo Alberta H. Girling’a w 1938 roku, a w kilka lat później odkupiła prawa produkcji układów hamulcowych Girling od firmy New Hudson Ltd. i utworzyła nowe przedsiębiorstwo pod nazwą Girling Ltd. W latach 40-tych, produkty Girling Ltd. nie bez powodu, reklamowane były hasłem: „Najlepsze hamulce na świecie”.
Inżynierowie Girling Ltd. kontynuowali swoje prace nad układem hamulcowym, czego efektem było opracowanie inspirowanego rozwiązaniami z lotnictwa, tarczowego układu hamulcowego. Swoje pierwsze zastosowanie znalazł on w pojeździe wyścigowym formuły 1, BRM model 15 (British Racing Motors), wyposażony w doładowany silnik 1.5l V16 o mocy 400KM. Od roku 1959 Mistrzostwo Świata Formuły 1 w klasyfikacji kierowców 12 razy trafiło do kierowcy, którego bolid wyposażony był w hamulce tarczowe Girling. Wkrótce, swoje zastosowanie układ hamulca tarczowego znalazł również poza sportem. Pierwszym seryjnie produkowanym samochodem wyposażonym w hamulec tarczowy Girling, był Triumph TR3 z 1957 roku.
Produkty marki Girling, stanowiącej przez wiele lat własność prestiżowej firmy Joseph Lucas Ltd., montowane były jako oryginalne wyposażenie w pojazdach użytkowych, rolniczych i terenowych oraz w motocyklach, lokomotywach i wagonach kolejowym, ale przede wszystkim w samochodach, jako wyposażenie fabryczne (Original Equipement).
Na przestrzeni lat, Joseph Lucas Ltd. wielokrotnie dokonywało fuzji i przejęć innych firm z branży motoryzacyjnej. Wynikiem było powstanie w 1974 roku Lucas Industries Corporation i unifikacja logotypów marek wchodzących w skład portfolio firmy. W wyniku tych działań, w 1996 Lucas Industries Corp. Przekształciło się w Lucas Varity plc, a w 1999 roku miała miejsce największa fuzja w branży motoryzacyjnej Lucas Varity plc zostało przejęte przez TRW.
Girling nigdy nie zniknął z rynku. Jako dostawca układów hamulcowych na pierwszy montaż (OE), stanowi wciąż punkt odniesienia dla największych producentów i dystrybutorów części. W 2006 roku marka Girling powróciła na rynek części zamiennych z ofertą elementów układu hamulcowego o jakości premium, spełniających normy przewidziane dla wyposażenia oryginalnego (OE).
Wszystkie produkty Girling:
- spełniają europejskie normy prawne
- objęte są 2 letnią międzynarodową gwarancją
- zapewniają 96% pokrycia europejskiego parku samochodowego
W ofercie produktów Girling znajdują się:
- cylinderki hamulcowe
- pompy hamulcowe oraz pompy i siłowniki sprzęgła
- korektory siły hamowania
- „serwo” wspomaganie hamulców
- przewody i płyny hamulcowe
- zestawy naprawcze hamulców bębnowych
- zmontowane zestawy naprawcze hamulców bębnowych – Superkit
- klocki hamulcowe
- tarcze hamulcowe
- szczęki hamulcowe
- kable i czujniki zużycia hamulców
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.