Grupa FUCHS, największy na świecie niezależny producent i dostawca innowacyjnych środków smarnych oraz produktów pokrewnych, wprowadza na rynek nowe opakowania produktów z gamy Automotive Aftermarket w 100% wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu (PCR).
Wprowadzenie do Europy opakowań w pełni pochodzących z recyklingu jest efektem zaangażowania dostawców i szerszej współpracy w ramach łańcucha dostaw. Już do końca bieżącego roku na europejskim rynku pojawi się 5 milionów takich butelek. W przyszłości marka zamierza wprowadzić to rozwiązanie na całym świecie, w ramach realizacji swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Poprzez wykorzystanie materiałów w pełni pochodzących z recyklingu, firma redukuje ilość materiałów opakowaniowych pochodzących z paliw kopalnych i obniża emisję dwutlenku węgla. W rezultacie każda butelka o pojemności 1 l i 5 l będzie miała całkowity ślad węglowy o 68% niższy niż butelka wyprodukowana bez użycia materiałów pochodzących z recyklingu. Aby osiągnąć ten wynik, firma FUCHS we współpracy z dostawcami ulepszyła technologię produkcji bez uszczerbku dla jakości produktu, usprawniając proces produkcji.
W ramach dalszego dążenia do osiągnięcia swoich celów zrównoważonego rozwoju, firma FUCHS zobowiązała się do ograniczenia emisji w całym łańcuchu wartości (cradle-to-grave) o co najmniej 90% do roku 2040 (w porównaniu z rokiem 2021). Oprócz pracy nad bazą materiałową, zgodnie z ostatnim pełnym rocznym raportem zrównoważonego rozwoju, od 2021 roku FUCHS zmniejszył swój ślad węglowy o 14,8%. Obejmuje to wszystkie emisje w obrębie firmy, na które FUCHS może mieć bezpośredni wpływ.
Stworzenie opakowania w 100% pochodzącego z materiałów z recyklingu to prawdziwy kamień milowy w naszej produkcji. Osiągnęliśmy to poprzez integrację materiałów wtórnych, przy jednoczesnym utrzymaniu jakości produktu i spełnieniu wszystkich wymagań specyfikacji. Jest to jednak tylko krok na naszej drodze do zrównoważonego rozwoju, a nie cel podróży. W nadchodzących latach planujemy wprowadzenie tego rozwiązania do większej liczby produktów i regionów geograficznych. Taka zmiana wymaga zaangażowania i współpracy, ponownego przemyślenia procesu, technologii i pozyskiwania materiałów. Przyjmując etapowe podejście, byliśmy w stanie zdobyć doświadczenie i opinie klientów, aby upewnić się, że produkt spełnia ich potrzeby, a także potrzeby środowiska
– powiedział Bastian Keller, Dyrektor ds. globalnego zarządzania produktami w branży środków smarnych dla motoryzacji.
Oprócz zobowiązania do zwiększenia zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w opakowaniach, FUCHS planuje przejść na 100% ekologiczną energię elektryczną do 2025 roku, zwiększając jej udział do ponad 50% w 2023 roku.