Czy można podnieść wydajność filtracji powietrza silnikowego, a dodatkowo zwiększyć jego moc? Firma UFI Filters opracowała nowatorski system MULTITUBE zbudowany ze zintegrowanego zespołu tub filtrujących.
Podczas pierwszej prezentacji UFI MULITUBE na targach Automechanika 2018, Luca Betti, UFI Group Aftermarket Business Unit Director, mówił: „To kamień milowy w technologii filtracji. Dzięki modułowej budowie, może ona spełniać różne wymagania producentów samochodów, zarówno w silnikach tradycyjnych, jaki również oferuje możliwości dalszego rozwoju dla instalacji hybrydowych”. I zapowiedział: „To nowatorskie rozwiązanie, które zapewni sektorowi Aftermarket unikalność opatentowanego produktu, wysoką jakość i wyjątkową wydajność systemu, oferowane jest jedynie przez UFI Filters. To również produkt łatwy w montażu, dzięki szybkozłączom wewnątrz komory powietrznej”. Najnowszy produkt światowego lidera w technologii filtracji i zarządzania termicznego ze względu na innowacyjny charakter został nominowany w kategorii Części i Komponenty samochodowe do prestiżowej nagrody Automechanika Innovation Award 2018.
Rewolucyjność systemu UFI MULTITUBE wynik w szczególności z elastycznego kształtu wkładu. Jego struktura pozwala na umieszczenie rurek, o różnej średnicy i długości, równolegle, szeregowo lub w innych układach, w zależności od dostępnego miejsca. Nowa technologia oferowana jest w modułach lub według dowolnego projektu uwzględniającego potrzeby producenta, co pozwoli dopasować ją do konkretnego modelu samochodu.
Ponadto, innowacyjność produktu polega na zmianie wielkości filtra, ponieważ wysoki poziom filtracji (ponad 99,5%) zostaje utrzymany pomimo zmniejszenia jego rozmiarów. W porównaniu ze standardowym panelem zajmowana przestrzeń zostaje zredukowana nawet o 50%. Takie rozwiązanie jest szczególnie korzystne na przyszłość dla pojazdów hybrydowych, w których miejsce w komorze silnika jest ograniczone ze względu na dodatkowe urządzenia elektryczne.
Struktura UFI MULTITUBE umożliwia również lepszą dynamikę przepływu liniowego strumienia powietrza, co znacznie zmniejsza opory oraz minimalizuje spadek ciśnienia i utratę energii. W efekcie zostaje zwiększona moc silnika, jak również ograniczona emisja zanieczyszczeń i zużycie paliwa. Testy przeprowadzone w laboratorium na samochodzie Audi 1.4 TFSI potwierdziły wzrost koni mechanicznych nawet o 4% w porównaniu ze standardowym odpływem powietrza.
Maksymalna wydajność filtrów w kształcie podłużnych tub jest wyższa niż w przypadku tradycyjnych panele, co wynika z koncepcji filtracji wgłębnej. Strumień powietrza przepływa od zewnątrz do wewnątrz przez strukturę zbudowaną z jednej lub więcej rurek. Każda z nich jest pokryta medium filtracyjnym ze sztywnej włókniny z hydrofobowych włókien syntetycznych, ułożonych zgodnie z określoną średnicą i gradientem porowatości.
Specjalną właściwość systemu UFI MULTITUBE daje również materiał medium wkładu filtracyjnego. Zbudowany jest on z włókien hydrofobowych zachowujących pełne możliwości filtracyjne przez cały okres użytkowania. Zwykłe produkty celulozowe mają znacznie mniejsze właściwości filtracyjne ze względu na odkształcenia materiału, który z czasem absorbuje wilgoć. W efekcie powoduje to spadek ciśnienia strumienia powietrza i odbija się negatywnie na mocy silnika.
Innowacyjna technologia UFI Filters wprowadzona zostanie najpierw na rynek oryginalnego wyposażenia – będzie zastosowana w samochodzie Porsche GT2RS, a potem w innych pojazdach we Włoszech i na rynkach międzynarodowych. Po upowszechnieniu na rynku OEM, przyjdzie kolej na rynek Aftermarket.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.