PULS BRANŻY 9 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2024 nologią rozpoznawania gestów. To rozwiązanie zostało wprowadzone po raz pierwszy w 2015 roku przez BMW, aby umożliwić użytkownikowi sterowanie konsolą środkową samochodu za pomocą podstawowych gestów dłoni. Oznacza to, że system musi wiedzieć, jak prawidłowo interpretować ruchy ludzkich rąk, ponieważ nie może reagować na każdy gest. Aby to osiągnąć, zespół wykorzystuje nagrania gestów do wyodrębniania i mapowania różnych cech i ruchów dłoni. Dane te są następnie wykorzystywane do ustawiania parametrów modeli statystycznych reprezentujących gesty. Z kolei my używamy tych parametrów do tworzenia naszych algorytmów sztucznej inteligencji i zasadniczo „uczymy” system. - Nasz zespół w Krakowie wykorzystuje sztuczną inteligencję do projektowania i uruchamiania systemów monitorujących zarówno otoczenie, jak i wnętrze samochodu. Największym wyzwaniem przy opracowywaniu technologii wykorzystujących sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe jest pozyskanie reprezentatywnego zbioru danych, na podstawie których wyznaczane są parametry sieci neuronowych. Od jakości danych zależy bowiem jakość projektowanych algorytmów - wyjaśnia Dariusz Mruk, dyrektor Centrum Technicznego Aptiv w Krakowie. To może brzmieć skomplikowanie, ale ostatecznie wykorzystanie sztucznej inteligencji pomogło nam zapewnić proste i jedyne w swoim rodzaju wrażenia użytkownika. Wszystko po to, aby umożliwić kierowcom komfortowe i bezpieczne dotarcie do celu. W miarę jak nasz zespół będzie kontynuował opracowywanie nowych gestów, kierowcy będą mogli kontrolować coraz więcej funkcji w samochodzie, jednocześnie nie odrywając wzroku od drogi. Źródła: • Rozwijanie innowacyjnych doświadczeń kierowcy w samochodzie dzięki AI • "Distracted driving" at an all-time high; new approaches needed
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=