E-Auto Service Manager 9/2024

34 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2024 WARSZTAT PROFIX jest dziś dużą, międzynarodową organizacją, posiadająca 5 marek własnych, 11 spółek w grupie, centra logistyczne. Zatrudnia 550 pracowników i działa na ponad 20 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Obecnie katalog produktów w dystrybucji firmy to ponad 800 stron i prezentuje dziesiątki tysięcy produktów. To sporo – wziąwszy pod uwagę skromne początki – magazyn w podwarszawskich Markach i jeden samochód dostawczy w 1994. Początki w erze odzyskanej wolności Trzy dekady temu, jak wielu w tym dziejowym momencie, założyciele PROFIX ostrzegli szansę na odradzającym się wolnym rynku. Zauważyli niszę wynikającą z dużej różnicy cen i jakości między profesjonalnymi narzędziami renomowanych firm zachodnich, a tymi importowanymi z Dalekiego Wschodu. Postanowili więc pójść drogą środka i wprowadzili własną markę PROLINE, pod której logiem zaoferowali bardzo dobrej jakości narzędzia ręczne. Były one jednocześnie co najmniej 2 razy tańsze od produktów zachodnich. Efekt nowości dawał w tamtych czasach pewną przewagę, ale też wymagał przekonywania klientów, że zakup narzędzi Proline w dłuższej perspektywie się opłaci. To spora praca polegająca na budowaniu wśród nich zaufania do marki i przekonania o jej wysokiej jakości. Z czasem to zaufanie rosło i oparty na nim biznes rozwijał się. LECH PYRŻAK założyciel PROFIX

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=