PULS BRANŻY 13 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2023 W przypadku trzeciego, najpopularniejszego samochodu z roku 2022 – BMW serii 5, cenowy prym wiodą modele w innych niż klasyczne kolorach. Zebrane w jednej grupie samochody, których lakier nie klasyfikuje się jako czarny, biały, czerwony lub szary, są średnio o 22% drożej wyceniane, niż białe modele BMW serii 5. Co marka, to inny kolor Korelacja między kolorem a ceną nie jest jednoznaczna – analiza modeli pochodzących od różnych producentów nie pozwala określić jednego koloru lakieru, charakteryzującego najdroższe modele dla różnych marek. Różnica między „najdroższym”, a „najtańszym” kolorem, nie zawsze jest tak znacząca, jak w przypadku BMW serii 3. Z raportu wynika, że najwyższe średnie ceny osiągają czerwone modele Skody Octavii, Skody Superb oraz Volkswagena T-roc. Szary króluje w przypadku Kii Sportage i Hyundaia Tucsona, najwyżej wyceniane są czarne modele Mercedes Benz GLE, a Cupra Formentor osiąga najwyższe kwoty, gdy jest w kolorze innym niż klasyczne. Paleta motoryzacyjnego rynku 2022-2023 Niecała 1/3 nowych samochodów wystawianych w ostatnich miesiącach na OTOMOTO to modele, których lakier nie mieści się w „kryte-
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=