34 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2022 WARSZTAT temu zresztą myśleliśmy nad modernizacją ogrzewania kabiny, ale doszliśmy do wniosku, że – mając na horyzoncie wymianę całości na nowy model – to nieuzasadniona inwestycja. Odstąpiliśmy od tego na rzecz przyszłej wymiany kabiny i chyba dobrze się złożyło. W obecnej, niestabilnej sytuacji na rynku energetycznym dostępność paliwa gazowego jest niepewna. Znajomi z branży, których dotąd ogrzewanie dwóch kabin gazem kosztowało 15 tys. zł, musieli liczyć się z nawet trzykrotnym wzrostem cen. Słyszę, że odchodzi się w związku z tym od ogrzewania gazowego na rzecz olejowego. Olej zresztą też drożeje – w przeciągu roku zużycie skoczyło nam z 2 do 8 tys. zł miesięcznie, ale i tak to chyba mniej kosztowne i pewniejsze rozwiązanie. Ogrzewanie olejem chwalimy sobie z jeszcze jednej przyczyny. W przypadku gazu trzeba trafnie oszacować zużycie energii, co bywa kłopotliwe. Gdy zima jest ciepła i na ogrzewanie zużyje się za mało gazu, trzeba płacić karę. Jeśli zima będzie ostra, zużyje się za dużo – też trzeba płacić karę. W przypadku oleju nie ma tego problemu. Kiedy paliwo zaczyna się kończyć, zamawiamy dostawę oleju opałowego. Co z Pańskiej perspektywy jest najważniejsze w użytkowaniu kabiny lakierniczej? Dobrze się złożyło, że w naszej kabinie jest w sam raz tyle automatyki, ile trzeba było na tamte czasy. Nie ma w niej zbyt wiele czujników i elektroniki, dużo rzeczy możemy więc zrobić sami podczas konserwacji kabiny. Dbamy o utrzymanie dobrego stanu technicznego urządzenia w szczególności przez regularne przeglądy i wymianę filtrów. Żeby zapewnić na stałe odpowiednio wysoki przepływ powietrza, filtry podłogowe wymieniamy co ok 100-120 godzin, a filtry sufitowe co ok. 800-1000 godzin lub raz do roku. Wymiana filtrów podłogowych trwa nie dłużej niż godzinę i jest stosunkowo prosta, wykonujemy więc to
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=