31 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2022 WARSZTAT Jakiej kabiny lakierniczej Państwo używają? Używamy kabiny lakierniczej firmy Lagos przystosowanej do lakierowania samochodów osobowych i dostawczych. Z tego względu jest dość duża – wysoka na 3 metry w świetle bramy, długa na 7,5 metra i szeroka na 4. Została zainstalowana w 2004-2005 r., jest to już więc dość stare urządzenie i powoli zaczynamy myśleć o wymianie na nowszy model. Co było brane pod uwagę, kiedy decydowaliście się na zakup tej konkretnej kabiny? Warsztatem zarządzał jeszcze wtedy mój ojciec, ale wiem mniej więcej, co było dla niego ważne. Znaczenie miały z pewnością wymiary umożliwiające lakierowanie nie tylko samochodów osobowych, ale również dostawczych. Już wtedy ojciec myślał o stosowaniu przede wszystkim lakierów wodnych, dlatego istotnym kryterium był też wysoki opad powietrza w kabinie. Sprawna wentylacja sprzyja wydostawaniu się na zewnątrz wilgoci wydobywającej się z tego typu produktów i przyspiesza w efekcie wysychanie lakieru. W tej konkretnej kabinie są dwa silniki – jeden wyciągowy, a drugi nawiewowy – oba o mocy równej 12,5 kW. Dzięki nim powietrze w kabinie szybko ulega wymianie. Opad powietrza osiąga wartość 0,3 m/s i zapewnia szybkie wysychanie lakieru niezależnie od stosowanej techniki lakierniczej. Kluczowe było też dobre oświetlenie, zapewniające komfort pracy i umożliwiające trafne rozpoznawanie kolorów. Ojciec wybrał pionowe lampy, po 24 źródeł światła na stronę, czyli w sumie 48 jarzeniówek. Dają one światło o natężeniu
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=