E-Auto Service Manager 8/2024

PULS BRANŻY 9 e-AUTO SERVICE MANAGER 08 - 2024 hamować średnio o 3,4 m krócej niż nowa opona konkurencji. Odległość ta odpowiada w przybliżeniu jednej długości samochodu, czyli kilku metrom, które mają kluczowe znaczenie w sytuacjach awaryjnych. Michelin jest znany na całym świecie ze swoich inwestycji w badania i rozwój. Każdego roku Grupa Michelin inwestuje prawie 1,2 miliarda euro w innowacje oraz badania i rozwój. Te znaczące wysiłki pozwalają 6000 pracownikom naukowym Michelin tworzyć m.in. nowe konstrukcje opon, innowacyjne wzory bieżników, a nawet odkrywać materiały kompozytowe o dotychczas niespotykanych właściwościach. Wybory dokonane przez Michelin podczas prac projektowych są gwarancją optymalnego bezpieczeństwa, szczególnie podczas hamowania na mokrej nawierzchni, niezależnie od tego, czy opona jest nowa, czy zużyta poniżej połowy bieżnika. Rozporządzenie, które chroni środowisko i siłę nabywczą kierowców Według badania Michelin, 50% opon jest wycofywanych z eksploatacji przed osiągnięciem 3mm głębokości bieżnika. Rozporządzenie wpłynie na popyt na nowe opony w Europie, który może zostać zmniejszony o 128 milionów sztuk rocznie, co doprowadzi do ograniczenia emisji CO2 o około 6,6 miliona ton metrycznych. W skali globalnej, każdego roku przedwcześnie wycofuje się z eksploatacji 400 milionów opon, co pozwoliłoby uniknąć emisji 35 milionów ton metrycznych CO2, odpowiadających emisji Nowego Jorku w okresie sześciu miesięcy. Dłuższa eksploatacja opon pozwoli także chronić siłę nabywczą konsumentów. Oznacza to prawie 7 miliardów euro, które każdego roku mogliby zaoszczędzić europejscy kierowcy.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=