E-Auto Service Manager 8/2024

PULS BRANŻY 8 e-AUTO SERVICE MANAGER 08 - 2024 Dla Grupy Michelin ważne jest, aby informować konsumentów o tym, jakie znaczenie dla bezpieczeństwa mają osiągi opon w momencie, kiedy opona jest zużyta poniżej połowy bieżnika. Przejrzystość jest tym bardziej istotna, że niektóre osiągi pogarszają się z czasem, zwłaszcza w odniesieniu do bezpieczeństwa. Nowe prawo obejmuje rygorystyczny test, który przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na drogach, jednocześnie zachęcając kierowców do korzystania z godnych zaufania opon, aż do dopuszczalnej głębokości bieżnika wynoszącej 1,6 mm. Rygorystyczny test z myślą o poprawie bezpieczeństwa Przyjęty przez organy europejskie test hamowania na mokrej nawierzchni mierzy odległość wymaganą do zmniejszenia prędkości pojazdu z 80 do 20 km/h (z 50 do 12 mph) na drodze o standardowej nawierzchni z warstwą wody o grubości 1 mm. Ponadto, test ten uwzględnia inne szczegółowe parametry, takie jak współczynnik przyczepności do nawierzchni czy temperaturę otoczenia. Testy na mokrej nawierzchni są już stosowane do określania progu bezpieczeństwa nowych opon zgodnie z przepisami i są powszechnie uznawane przez branżę oponiarską. Odpowiadają one również bardziej ekstremalnym sytuacjom, które kierowca może napotkać na drodze. Projektowanie opon, które sprawdzają się od pierwszego do ostatniego kilometra, jest wpisane w DNA Michelin i wynika z wyboru dokonanego podczas prac projektowych przez Grupę Michelin z myślą o bezpieczeństwie użytkownika. Przykładowo, podczas hamowania na mokrej nawierzchni, opona Michelin, która jest zużyta poniżej połowy bieżnika, jest zaprojektowana tak, aby nadal utrzymać swoje osiągi i potrafi

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=