E-Auto Service Manager 8/2024

31 e-AUTO SERVICE MANAGER 08 - 2024 WARSZTAT Diagnostyka i naprawa układów elektrycznych: Układy elektryczne w tych pojazdach są bardziej skomplikowane i mogą wymagać specjalistycznej diagnostyki i naprawy. Serwisowanie układów chłodzenia: Baterie i inne komponenty elektryczne wymagają efektywnego chłodzenia, co oznacza, że układy chłodzenia muszą być regularnie serwisowane. Naprawa silników elektrycznych: Choć silniki elektryczne są mniej skomplikowane niż spalinowe, mogą wymagać naprawy lub wymiany w przypadku awarii. Silniki elektryczne w samochodach elektrycznych i hybrydowych wymagają specyficznych napraw, które różnią się od tradycyjnych silników spalinowych. Tu najczęściej spotykane naprawy: Naprawa uzwojeń: Uszkodzenia uzwojeń mogą prowadzić do problemów z wydajnością silnika. Naprawa polega na wymianie lub naprawie uszkodzonych uzwojeń. Wymiana łożysk: Łożyska w silnikach elektrycznych mogą ulegać zużyciu, co prowadzi do hałasu i wibracji. Wymiana łożysk jest często konieczna. Naprawa falowników i inwerterów: Te komponenty są kluczowe dla prawidłowego działania silnika elektrycznego. Problemy z falownikami i inwerterami mogą prowadzić do awarii silnika. Diagnostyka i naprawa systemów chłodzenia: Silniki elektryczne wymagają efektywnego chłodzenia, a problemy z układami chłodzenia mogą prowadzić do przegrzewania się silnika. Naprawa sterowników i konwerterów: Sterowniki i konwertery zarządzają pracą silnika elektrycznego. Ich awarie mogą prowadzić do problemów z wydajnością i niezawodnością pojazdu. ILE TO KOSZTUJE? Ceny napraw samochodów hybrydowych i elektrycznych mogą się różnić w zależności od rodzaju naprawy, modelu pojazdu oraz lokalizacji warsztatu. Oto przykładowe koszty niektórych typowych napraw: Regeneracja baterii: Koszt regeneracji baterii w popularnych modelach średniej klasy wynosi około 2500 złotych. W przypadku samochodów klasy premium cena może być znacznie wyższa. Wymiana łożysk w silniku elektrycznym: Koszt wymiany łożysk może wynosić od 500 do 1500 złotych, w zależności od modelu pojazdu i stopnia skomplikowania naprawy. Naprawa falowników i inwerterów: Koszt naprawy tych komponentów może sięgać od 1000 do 3000 złotych. Diagnostyka i naprawa układów elektrycznych: Diagnostyka i naprawa układów elektrycznych może kosztować od 300 do 1000 złotych, w zależności od problemu. Ceny te są orientacyjne i mogą się różnić w zależności od warsztatu i specyfiki naprawy.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=