PULS BRANŻY 28 e-AUTO SERVICE MANAGER 08 - 2022 ce zmodernizował skrzynię biegów i układ napędowy bazowego samochodu, by zagwarantować, że Raptor R gładko poradzi sobie z tym, do czego może go zmusić potężny silnik V8. Raptora R wyposażono w 10-biegową przekładnię SelectShift® w udoskonalonej konfiguracji. Zastosowano nową oś przednią z bardziej wytrzymałym odlewem korpusu mechanizmu różnicowego i aluminiowym ożebrowaniem osłony nośnej. By poradzić sobie z większym momentem obrotowym układu napędowego zastosowano też aluminiowy wał napędowy o większej średnicy. Nowa, specjalnie zestrojona przekładnia hydrokinetyczna ze swoją zdolnością tłumienia skoków momentu obrotowego i zespołem czterech kół zębatych na wyjściu sprawia, że samochód jest jeszcze lepiej przygotowany do przenoszenia dużych obciążeń i zapewnia bardziej płynne odczucia podczas jazdy zarówno na drodze, jak i na bezdrożach. Kierowcy otrzymują jeszcze większą kontrolę nad tym, jak Raptor R korzysta ze swojej dodatkowej mocy, a to dzięki nietypowemu podwójnemu układowi wydechowemu z przelotowym tłumikiem i systemem aktywnych zaworów wydechowych z trybami Normal, Sport, Quiet i Baja. Można skorzystać z funkcji MyMode™, która pozwala kierowcy dostosować wiele ustawień samochodu, w tym tryby jazdy, układ kierowniczy, zawieszenie i inne – i zapisać je wszystkie razem, jako pojedynczy tryb, łatwo dostępny po naciśnięciu przycisku "R" na kierownicy. Jeśli sercem Raptora R jest doładowany silnik V8, to za duszę należy uznać jego niesamowicie skuteczne zawieszenie. W tylnym pięciodrążkowym zawieszeniu zastosowano bardzo długie drążki wzdłużne, aby lepiej kontrolować pozycję osi w trudnym terenie, drążek Panharda i 24-calowe sprężyny śrubowe, a wszystko to zestrojono pod kątem wyjątkowej stabilności podczas pokonywania wymagającego terenu z dużą prędkością. Zaawansowane amortyzatory FOX Live Valve dostrojono tak, aby zrównoważyć jakość jazdy i kontrolę przechyłów nadwozia na drodze i w terenie. Elektronicznie sterowane amortyzatory wykorzystują czujniki położenia zawieszenia, a także inne czujniki do niezależnego monitorowania warunków terenowych setki razy na sekundę, dostosowując parametry tłumienia w zawieszeniu. Skok kół wynoszący 330 mm z przodu i 358 mm z tyłu daje Raptorowi R zdolność do przedzierania się przez piasek i kamienie z niezwykłą skutecznością. „Wiemy, że nasi klienci domagali się powrotu brzmienia i mocy silnika V8 do Raptora” – powiedział Widmann. „To nie było coś, z czym zamierzaliśmy się spieszyć za wszelką cenę. Doładowany mechanicznie silnik V8 o pojemności 5,2-litra jest idealnym połączeniem wysokiej mocy z całkowicie nowym tylnym zawieszeniem Raptora trzeciej generacji z jego regulowanymi amortyzatorami, co zapewnia podwójny efekt wykraczający daleko poza sumę korzyści z zastosowanych części składowych.”
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=