E-Auto Service Manager 7/2024

PULS BRANŻY 9 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2024 motoryzacyjnej, przedstawiający nie tylko wskaźniki cen poszczególnych marko-modeli, ale przede wszystkim zmiany tych cen jakie można zaobserwować w przypadku serwisowania pojazdów w ASO. Najnowsze wydanie zmienia podejście w przedstawianiu danych. To dzięki sygnałom jakie dostaliśmy od odbiorców raportu w najnowszej jego edycji skupiamy się na pojazdach, które uzyskują najwyższe wzrosty w przypadku obsługi w autoryzowanych serwisach” – komentuje Prezes Związku Dealerów Samochodów Paweł Tuzinek. Pojazdy uwzględnione w raporcie cechowały się najwyższym wzrostem wartości rezydualnej na rynku w przypadku prowadzenia obsługi w autoryzowanym serwisie. Zostały zatem przedstawione jedynie konfiguracje modeli i roczników, które dzięki serwisowi w ASO osiągnęły minimum 10% wyższe ceny ofertowe w porównaniu z modelami, które korzystały z serwisów niezależnych. Badanie objęło zakresem modele dostępne na rynku wtórnym, produkowane od 2010 roku. Wyniki badania zaprezentowane w raporcie potwierdzają dotychczas obserwowany trend, właściciele samochodów serwisowanych w ASO mogą liczyć na większy zysk przy odsprzedaży swojego pojazdu. Jak podają autorzy najczęściej w zestawieniu pojawiały się samochody najstarsze. Grupa rocznikowa 2010, która stanowiła ponad 25% całego rankingu odnotowała też najwyższy średni wzrost wartości na poziomie 14.38%. Grupą z drugim najwyższym wzrostem był rocznik 2021 - samochody wtedy wyprodukowane i serwisowane w ASO były średnio o 14.33% droższe. Warto odnotować, że modele z tej grupy stanowiły mniej niż 16% całości zestawienia. „Jako przedstawiciele firmy obsługującej rynek pojazdów używanych cieszymy się z rosnącej świadomości konsumentów, którzy coraz lepiej określają wartość nabywanego czy sprzedawanego pojazdu, umiejętnie korzystając z dostępnych narzędzi. Publikowany przez nas raport będzie skutecznie pomagał odnaleźć się przyszłym nabywcom na rynku, który nadal potrafi zaskoczyć. Prezentowane przez nas dane z pewnością też docenią obecni właściciele, którzy będą w stanie łatwo określić o ile więcej ich pojazd może być wart w przypadku serwisu w ASO” – dodaje Mariusz Sawuła z AutoDNA. Najwyższy średni wskaźnik cen z prezentowanych marek osiągnęło Subaru z wynikiem równym 17,97%. Pośród marek premium najlepiej wypadło Porsche - 16,9%. Uśredniony wzrost dla wszystkich uwzględnionych w rankingu marek premium to 14%. W praktyce taki wzrost wskaźnika może oznaczać zysk przy sprzedaży przekładający się nawet na dziesiątki tysięcy złotych w przypadku najnowszych pojazdów. Rekordowe wyniki odnotowały modele marki Porsche, które w przypadku serwisu w ASO potrafiły być droższe o ponad 100 tys. złotych. Więcej informacji: http://www.zds.org.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=