E-Auto Service Manager 7/2023

PULS BRANŻY 14 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2023 dystrybucji.- Nokian Tyres rozpoczął prace nad nowym zakładem produkującym opony do aut osobowych w rumuńskiej miejscowości Oradea. Roczne zdolności produkcyjne zakładu wynosić mają 6 milionów opon, a w przyszłości ten potencjał może się zwiększyć. Zakład skupić ma się na produkcji opon do samochodów osobowych i SUV-ów o większych felgach, przeznaczonych przede wszystkim na rynek środkowoeuropejski. Saint-Gobain Sekurit, producent szyb samochodowych i rozwiązań dla rynku automotive, wynajął 21 300 m2 w CTPark Iłowa zlokalizowanym w województwie lubuskim. TitanX Engine Cooling, globalny dostawca układów chłodzenia do samochodów ciężarowych, zwiększył powierzchnię wynajmowaną w CTPark Opole. Tymczsem Stellantis rozszerza swoją globalną sieć rozwoju oprogramowania, otwierając nowy hub w Polsce. Z kolei TotalEnergies rozwija swoją działalność w zakresie energii odnawialnej poprzez projekty biogazowe i solarne w Polsce. Liverpool stał się kolejną po Turynie i Walencji siedzibą nowego zagranicznego oddziału AS-PL. Po ubiegłorocznej zapowiedzi zmiany nazwy na Niterra teraz NGK SPARK PLUG zaprezentował nowe logo Grupy i Korporacji. Także Castrol zaprezentował odświeżony wizerunek marki.Pierwszy kwartał przyniósł także mało optymistyczne informacje. Firma Volvo Buses zmienia swój model biznesowy w Europie i w związku z tym zdecydowała, że zamknie swoją fabrykę autobusów we Wrocławiu. Zarząd bielskiego FCA Powertrain zapowiedział zwolnienia grupowe i znaczne ograniczenie produkcji silników spalinowych. Rynek warsztatów samochodowych - Szykują się zmiany na polskim rynku warsztatowym. ZF Aftermarket wprowadza w Polsce nowy koncept serwisowy ZF [pro]Service. - Sieć serwisów Petronas powiększyła się o nową placówkę, która zyskała status okrętu flagowego firmy. Tak zwany okręt flagowy to miejsce, gdzie klienci serwisów zdobędą wszystkie informacje na temat produktów Petronas. Firma zapowiada tworzenie kolejnych tego typu warsztatów. Elektromobilność 25 marca oficjalnie doszło do porozumienia Niemiec i Unii Europejskiej ws. zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 r. Od momentu ogłoszenia przez władze europejskie, że od 2035 r. będzie można produkować i sprzedawać tylko pojazdy elektryczne bateryjne lub wodorowe, Niemcy domagały się zapewnienia, że nowe samochody z silnikami spalinowymi będą mogły być sprzedawane po terminie, jeśli będą napędzane e-paliwami. Wniosek ten poparła część niemieckiego przemysłu samochodowego.Z danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych z końca lutego 2023 r. wynika, że w Polsce działa 2680 ogólnodostępnych stacji ładowania, ale ani jedna nie jest przeznaczona dla elektrycznych ciężarówek. W Q1 2023 r. liczba samochodów elektrycznych w Polsce zwiększyła się o 84% w porównaniu do

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=