PULS BRANŻY 6 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2024 wykorzystać pracę turbiny. Regulator taki, jako element wykonawczy, stanowi jeden z ważniejszych podzespołów układu zarządzania pracą silnika mający wpływ na moc, moment obrotowy czy spalanie. Nieprzestrzeganie procedur i interwałów serwisowych pojazdu, zwłaszcza tych związanych z układem dolotowym/turbodoładowania czy smarowania silnika, oraz niewłaściwa eksploatacja samochodu często doprowadza do nieprawidłowości w pracy łopatek kierownicy turbiny (zatarcie, zapieczenie, zabrudzenie, ciała obce). Niewłaściwa praca łopatek kierownicy turbiny w sposób bezpośredni wpływa na przyspieszone zużycie regulatora, który jest znacznie bardziej obciążony, ponieważ musi pokonywać większe opory wytwarzane przez mechanizm zmieniający geometrię. Taka sytuacja doprowadza w efekcie do powstawania niepożądanych luzów regulatora, w wyniku czego regulacja odbywa się nieprawidłowo lub do całkowitego zatrzymania pracy siłownika. Awaria regulatora turbiny może objawiać się w następujący sposób: • zapalenie się kontrolki świec żarowych (silnik Diesel), tzw. kontrolki „check engine” lub innej związanej z układem zasilania silnika • samochód przechodzi w tzw. „tryb awaryjny” • brak mocy, nierównomierna praca, dławienie się silnika • wskazywanie błędów przez interfejs diagnostyczny Regulator elektromechaniczny HELLA zabudowany na turbosprężarce
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=