E-Auto Service Manager 6/2024

56 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2024 NOWOŚCI I WYDARZENIA mił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Jeep typu PHEV, modele: Wrangler i Grand Cherokee, wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych, może dochodzić do wyłączania się funkcji odszraniania przedniej szyby. W pewnych warunkach jazdy może to zmniejszyć widoczność na zewnątrz, zwiększając ryzyko wypadku. Kampanii naprawczej w Polsce podlega 579 pojazdów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania procesorów kontroli napędu hybrydowego. Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela FCA Poland S.A. (adres: ul. Grażyńskiego 141, 43300 Bielsko-Biała; tel.: 00 800 0 426 5337). 15.05.2024 – KIA EV6 Przedsiębiorca KIA Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki KIA EV6 (kod modelowy CV), wyprodukowane w Korei Południowej od 20 kwietnia 2021 r. do 28 lutego 2024 r., zintegrowana jednostka sterująca ładowaniem (ICCU) może z czasem ulec uszkodzeniu w wyniku chwilowego wysokiego napięcia oraz cykli termicznych. Uszkodzony moduł ICCU nie jest w stanie ładować akumulatora 12 V, który może się stopniowo rozładowywać podczas jazdy, co powoduje stopniowe zmniejszanie się mocy napędowej pojazdu. W przypadku zignorowania komunikatów i ostrzeżeń związanych ze stanem rozładowywania akumulatora i kontynuowania jazdy pojazdem w trybie zmniejszonej mocy, może ostatecznie nastąpić całkowita utrata mocy napędowej, co może skutkować wypadkiem. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 2 302 pojazdy. Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu sprawdzenia ICCU i zaktualizowania wersji jego oprogramowania, a jeśli to konieczne, wymiany uszkodzonego ICCU oraz bezpiecznika ICCU. Informacji związanych z kampanią udziela KIA Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 366, 02-819 Warszawa; tel.: 605 542 542, 801 542 542). 09.05.2024 – Volvo EX30 Przedsiębiorca Volvo Car Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volvo EX30 z roku modelowego 2024 i 2025, może wystąpić problem z oprogramowaniem związany z wyświetlaczem. Może to prowadzić do przejścia ekranu w tryb testowy podczas uruchamiania pojazdu, co uniemożliwia wyświetlanie kluczowych informacji, w tym informacji takich jak prędkość pojazdu. Błąd można wyeliminować, ponownie uruchamiając ekran lub dokonując aktualizacji oprogramowania. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 1 020 pojazdów.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=