E-Auto Service Manager 6/2024

40 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2024 możliwiające manipulacje w swoich sterownikach. Już od 2020 roku produkowane przez nią sterowniki mają zablokowany dostęp do map i funkcji, co znacząco utrudnia jakiekolwiek próby chiptuningu czy wyłączania systemów oczyszczania spalin. Koniec z Tanimi Naprawami Nieautoryzowane wyłączenia systemów takich jak SCR (Selective Catalytic Reduction) czy DPF (Diesel Particulate Filter) były dotychczas popularną metodą na uniknięcie kosztownych napraw. Jednak zaawansowane zabezpieczenia i rozbudowane systemy monitorowania sprawiają, że takie działania stają się praktycznie niemożliwe. Każda usterka w systemie wydechowym będzie teraz wymagała wizyty w autoryzowanym serwisie, gdzie zamiast tanich napraw polegających na dezaktywacji problematycznych komponentów, konieczna będzie ich pełna wymiana. Wysokie Koszty Serwisowania Nowoczesne układy wydechowe to skomplikowane i kosztowne systemy. Sam filtr cząstek stałych może kosztować kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych. Dodając do tego katalizatory, czujniki i inne urządzenia, koszty wymiany całego układu wydechowego mogą sięgnąć nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. W przypadku usterek, szczególnie w silnikach Diesla, użytkownicy muszą liczyć się z wysokimi rachunkami za naprawy. fot. Marcin Łobodziński WARSZTAT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=