E-Auto Service Manager 6/2024

PULS BRANŻY 4 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2024 Pod koniec lat 90-tych HELLA wprowadziła na rynek regulator (siłownik) elektromechaniczny, który wypiera regulatory podciśnieniowe. Rozwiązanie takie jest dużo bardziej kompaktoUNIKATOWA OFERTA SKIEROWANA DO RYNKU WTÓRNEGO CZĘŚCI ZAMIENNYCH Na początku lat 90-tych wraz z pojawieniem się turbosprężarek ze zmienną, regulowaną geometrią łopatek kierownicy spalin turbiny (VNT - Variable Nozzle Turbine), które m.in. mają za zadanie zminimalizowanie występowania tzw. „turbo dziury”, zaczęto zastanawiać się co zrobić, aby regulacja przebiegała szybciej i efektywniej. Początkowo stosowane tylko i wyłącznie regulatory w postaci podciśnieniowego siłownika, które były połączone z mechanizmem zmieniającym geometrię (kąt nachylenia) łopatek. Choć wykonywały swoją pracę dobrze, były zależne od chwilowych parametrów pracy silnika oraz od innych elementów takich jak dodatkowe pompy podciśnienia, zasobniki ciśnienia czy elektrozawory. we, nie wymaga tworzenia łańcucha podzespołów i można nim sterować niezależnie, co umożliwia odpowiednio wcześniejszą regulację kąta łopatek tak, aby jak najefektywniej

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=