E-Auto Service Manager 6/2024

37 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2024 Nie wszystkie klocki hamulcowe są takie same Może się to wydawać oczywiste, aczkolwiek zaskakująco często zdarzają się reklamacje lub konsultacje techniczne związane z niepoprawnym montażem hamulców. Tymczasem każdy klocek hamulcowy jest zaprojektowany tak, aby pasował i odpowiednio współpracował z danym układem hamulcowym. Nie wszystkie klocki są takie same i mogą wymagać innej procedury montażowej. Najwięcej kłopotów sprawić mogą pod tym względem w szczególności klocki kierunkowe lub z dodatkowymi podkładkami. Kierunkowe klocki hamulcowe zostały zaprojektowane, aby zapewnić równomierne rozprowadzenie siły docisku klocka do tarczy, redukując hałas i poprawiając skuteczność hamowania. Łatwo je rozpoznać dzięki strzałkom znajdującym się na podkładce lub sprężynie mocującej. Klocki powinny zostać zamontowane tak, by strzałki wskazywały przód pojazdu i kierunek obrotu tarczy hamulcowej podczas jazy do przodu. W przypadku wątpliwości należy się zapoznać z instrukcją montażu zawartą w opakowaniu. Nieprawidłowy montaż kierunkowych klocków hamulcowych nie tylko nie przyniesie oczekiwanych efektów. Może skutkować nierównomiernym zużyciem klocków i tarczy, co może prowadzić do zmniejszenia skuteczności hamowania, hałasu, a nawet awarii hamulców. Akcesoria poprawiają wydajność i komfort Podkładki tłumiące są wykonane z metalu, gumy, lub mieszanki obu materiałów. Montuje się je między klockiem hamulcowym a tłoczkiem zacisku w celu zmniejszenia wibracji i dźwięków podczas hamowania. WARSZTAT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=