E-Auto Service Manager 6/2024

28 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2024 Podnośniki samochodowe i motocyklowe stanowią podstawowy sprzęt, z którego korzystamy w warsztatach mechanicznych, serwisach i naszych garażach. Najczęściej używamy ich podczas wymiany kół, naprawy elementów zawieszenia pojazdu oraz w trakcie wszelkich innych czynności, kiedy konieczne jest dostanie się do elementów podwozia lub układu napędowego z dołu. MOBILNE PODNOŚNIKI SAMOCHODOWE Wybór odpowiedniego podnośnika samochodowego lub motocyklowego podyktowany jest głownie dopasowaniem go do masy dźwiganego pojazdu. Brzmi jak truizm, bo w rzeczywistości ważne są tu jeszcze inne parametry – rodzaj przygotowania/podejścia w samym samochodzie, przewidziany pod zastosowanie podnośnika oraz nie mniej ważna zmienna – stan podwozia lub elementów zawieszenia, pod które podkładamy stopę lub ramię podnośnika. Ileż to razy okazywało się, że podnośnik nieumiejętnie zamocowany niszczy fabryczne gniazda, przechodzi na wylot (korozja) lub wybija tuleje sfatygowanych wahaczy?! Do innych spraw oczywistych i nieoczywistych zarazem, odnoszących się do podnoszenia serwisowanych pojazdów należy pewność blokady górnej pozycji całego układu. To dla naszego serwisowego „być albo nie być” okoliczność miażdżąco decydująca. Dlatego podnośniki, których używamy muszą mieć odpowiedni certyfikat bezpieczeństwa i dawać gwarancję udźwigu. Wśród stosowanych typów podnośników samochodowych trzeba wymienić te najważniejsze: podnośnik hydrauliczny tupu wózkowego („żaba”), podnośnik trapezowy czy podnośnik hydrauliczny słupkowy. W GÓRĘ! WARSZTAT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=