E-Auto Service Manager 6/2023

PULS BRANŻY 48 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2023 mogą być produkowane tam jeszcze w tej dekadzie, co pozwala na zbudowanie europejskiej sieci rentownych kompleksów produkcyjnych. Przejście Forda na elektryczną przyszłość w Europie wiąże się również z zakładami produkującymi baterie do samochodów elektrycznych. Zakład w Turcji ma rozpocząć pracę w połowie dekady, a jego wydajność ma wynosić od 30 do 45 gigawatogodzin. W tym kontekście warto zwrócić uwagę, że baterie do elektrycznych Fordów są produkowane także w Polsce – w zakładzie LG Energy Solution Wrocław. W Wielkiej Brytanii Ford zainwestował natomiast 125 mln funtów w zakład Halewood zwiększając moce produkcyjne i umożliwiając przekształcenie go w fabrykę komponentów do samochodów elektrycznych. Elektryczne jednostki napędowe z Halewood docelowo znajdą się w 70% samochodów elektrycznych Forda sprzedawanych w Europie do 2026 roku. Produkcja samochodów elektrycznych Forda w liczbach: • 600 tysięcy samochodów rocznie w 2023 roku; • 2 miliony samochodów rocznie w 2026 roku; • ponad 50 miliardów dolarów na inwestycje do 2026 roku; • przebudowa zakładu w Kolonii za 2 miliardy dolarów; • 2 miliardy dolarów na zwiększenie możliwości produkcyjnych Ford Otosan w Turcji w związku z ogromnym zainteresowaniem E-Transitem; • szereg inwestycji w innych europejskich kompleksach; • 9 w pełni elektrycznych modeli w Europie do 2024 roku.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=