24 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2023 AUTO LAKIERNIA kabiny. Wewnętrzne powierzchnie ścian powinny być gładkie, bez wystających elementów, na których mogą osadzać się pyły i kurz. 2. Centrala nawiewno-wywiewna z układem ogrzewania powietrza. Centrala ta musi być wyposażona w komorę spalania palnika, wentylator nawiewny i wywiewny, silniki napędzające turbiny, klapy i żaluzje regulujące przepływ powietrza. Wnętrze kabiny lakierniczej powinno utrzymywać prędkość opadu powietrza wynoszącą minimum 0,25 m/s, a średnia wartość tej prędkości z wszystkich punktów pomiarowych powinna wynosić 0,3 m/s. Wydajność systemu wentylacyjnego musi być odpowiednio dostosowana do wymiarów kabiny. 3. Kanał wentylacyjny do pobierania świeżego powietrza, kanał wentylacyjny do odprowadzania powietrza zużytego oraz rury wentylacyjne wewnątrz kabiny. Wszystkie te elementy muszą być odpowiednio wyizolowane i wykonane z materiałów niepalnych, które nie reagują z czynnikami chemicznymi występującymi w procesie lakierowania. 4. Filtracja powietrza nawiewanego i wywiewanego. Kabina lakiernicza musi być wyposażona w odpowiednie filtry, które skutecznie usuwają pyły, kurz, cząsteczki malarskie i inne zanieczyszczenia powietrza. Filtry te powinny być regularnie kontrolowane i wymieniane, aby zapewnić wysoką jakość powłok malarskich i efektywność pracy lakierni.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=