PULS BRANŻY 5 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2022 Pod koniec lat 90-tych HELLA wprowadziła na rynek regulator (siłownik) elektromechaniczny, który wypiera regulatory podciśnieniowe. Rozwiązanie takie jest dużo bardziej kompaktowe, nie wymaga tworzenia łańcucha podzespołów i można nim sterować niezależnie, co umożliwia odpowiednio wcześniejszą regulację kąta łopatek tak, aby jak najefektywniej wykorzystać pracę turbiny. Regulator taki, jako element wykonawczy, stanowi jeden z ważniejszych podzespołów układu zarządzania pracą silnika mający wpływ na moc, moment obrotowy czy spalanie. Nieprzestrzeganie procedur i interwałów serwisowych pojazdu, zwłaszcza tych związanych z układem dolotowym/turbodoładowania czy smarowania silnika, oraz niewłaściwa eksploatacja samochodu często doprowadza do nieprawidłowości w pracy łopatek kierownicy turbiny (zatarcie, zapieczenie, zabrudzenie, ciała obce). Niewłaściwa praca łopatek kierownicy turbiny w sposób bezpośredni wpływa na przyspieszone zużycie regulatora, który jest znacznie bardziej obciążony, ponieważ musi pokonywać większe opory wytwarzane przez mechanizm zmieniający geometrię. Taka sytuacja doprowadza w efekcie do powstawania niepożądanych luzów regulatora, w wyniku czego regulacja odbywa się nieprawidłowo lub do całkowitego zatrzymania pracy siłownika. Budowa regulatora elektromechanicznego HELLA z interfejsem CIPOS
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=