PULS BRANŻY 4 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2022 REGULATORY TURBO Wraz z pojawieniem się turbosprężarek ze zmienną, regulowaną geometrią łopatek kierownicy spalin turbiny (VNT - Variable Nozzle Turbine) na początku lat 90-tych, które m.in. mają za zadanie zminimalizowanie występowania tzw. „turbo dziury”, zaczęto zastanawiać się co zrobić, aby regulacja przebiegała szybciej i efektywniej. Początkowo stosowane tylko i wyłącznie regulatory w postaci podciśnieniowego siłownika, które były połączone z mechanizmem zmieniającym geometrię (kąt nachylenia) łopatek. Choć wykonywały swoją pracę dobrze, były zależne od chwilowych parametrów pracy silnika oraz od innych elementów takich jak dodatkowe pompy podciśnienia, zasobniki ciśnienia czy elektrozawory. UNIKATOWA OFERTA SKIEROWANA DO RYNKU WTÓRNEGO CZĘŚCI ZAMIENNYCH Regulator elektromechaniczny HELLA zabudowany na turbosprężarce
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=