32 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2022 WARSZTAT Tymczasem na stan felgi aluminiowej i znajdujących się za nią elementów układu hamulcowego duży wpływ ma stosowanie środka czyszczącego zawierającego agresywny kwas. Spray czyszczący z agresywnymi składnikami powoduje szybszą korozję powierzchni tarczy hamulcowej. W najgorszym przypadku może to doprowadzić do korozji okładzin hamulcowych i oderwania się materiału ciernego od płytki nośnej. Ponadto kwas powoduje niszczenie części gumowych (oringi, uszczelnienia, przewody hamulcowe) i pozostałych elementów metalowych, takich jak zacisk hamulca i śruby kół – wylicza Wojciech Sokołowski. – Dlatego trzeba umiejętnie posługiwać się takimi środkami czyszczącymi. Należy nakładać je wyłącznie na felgi i w jak największym stopniu unikać kontaktu z układem hamulcowym. Warsztaty powinny uświadomić swoim klientom ten problem podczas serwisu i wyjaśnić im, że felgi aluminiowe, tarcze hamulcowe, okładziny hamulcowe i zaciski hamulcowemogą ulec poważnemu uszkodzeniu, jeśli będą pielęgnowane nieodpowiednio. Troska warsztatu nie tylko wzmocni lojalność klientów, ale także pozwoli uniknąć sytuacji, w której wracają oni z pretensjami – dodaje trener techniczny TMD Friction, właściciela marki Textar. Sezonowa wymiana opon to dobra okazja, aby doradzić klientom warsztatu, jak dbać o felgi aluminiowe bez szkody dla układu hamulcowego. Decydujące jest odpowiednie stosowanie wysokiej jakości produktów bezkwasowych. Kupując środki do czyszczenia należy zwracać uwagę na ich skład. Nie powinny zawierać środków powierzchniowo czynnych, kwasu fluorowodorowego, czy innych substancji przyspieszających korozję. Mimo tego, że środki te usuwają uporczywe zabrudzenia, to mogą powodować korozję układu hamulcowego i negatywnie wpływać na bezpieczeństwo jazdy samochodem. Więcej szczegółów o ofercie Textar na www
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=