E-Auto Service Manager 5/2024

57 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2024 NOWOŚCI I WYDARZENIA Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 46 pojazdów. Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu aktualizacji kalibracji jednostki sterującej silnikiem (MCU). Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73). 30.04.2024 – Toyota Aygo X Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Toyota Aygo X, wyprodukowane w Czechach od 17.12.2023 r. do 09.01.2024 r., wyposażone są w system multimedialny, który odpowiada za funkcję audio. Zapisane są w nim dane dotyczące map oraz informacje dotyczące ograniczeń prędkości, które są wykorzystywane jako dane wejściowe dla systemu ISA (Intelligent Speed Assistance). Z powodu niewłaściwego oprogramowania wyświetlacz systemu multimedialnego może zmienić kolor na czarny, a jednostka przestanie działać. Jeśli do tego dojdzie, obraz z tylnej kamery nie będzie wyświetlany podczas manewru cofania oraz nie będzie działać system ISA. Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 40 pojazdów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu wymiany systemu multimedialnego. Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00). 30.04.2024 – Renault MASTER III E-Tech Przedsiębiorca Renault Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Renault MASTER III E-Tech, wyprodukowanych od 29.07.2020 r. do 16.06.2023 r. we Francji, z powodu niewłaściwego montażu, w przypadku pęknięcia centralnej śruby mocującej lub trzpienia ustalającego wspornika reduktora napędu elektrycznego, istnieje ryzyko utraty punktów mocowania zawieszenia silnika. Może to skutkować utratą napędu i/lub wspomagania układu kierowniczego. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 21 samochodów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu kontroli mocowania i ewentualnej wymiany wspornika reduktora napędu elektrycznego. Informacji związanych z kampanią udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel.: 800 900 803; e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl). 25.04.2024 – Hyundai, modele: KONA SX2, i20 i Bayon Przedsiębiorca Hyundai Motor Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochro-

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=