E-Auto Service Manager 5/2024

17 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2024 Patent Toyoty ma zdecydowanie przyspieszyć i ułatwić zmianę barw auta, bo nie wymaga pokrywania samochodu dodatkową zewnętrzną powłoką, a cała technika jest dość prosta w obsłudze dla dealerów i warsztatów samochodowych, dlatego jest możliwe komercyjne zastosowanie. System został opracowany przez zespół Toyota Motor Engineering & Manufacturing North America. Jak opisano w zgłoszeniu, samochód należy wprowadzić do specjalnego tunelu zbudowanego z elementów grzewczych, które otaczają auto z wszystkich stron. Kiedy powierzchnia lakieru jest podgrzewana, przesuwany jest nad nią panel emitujący światło zwany modulatorem kolorów, aby dokonać pełnej transformacji. Uzyskanie wybranego koloru wymaga zastosowania światła o określonej częstotliwości oraz utrzymania lakieru w ustalonej temperaturze przez odpowiedni czas. Według wniosku patentowego Toyoty proces jest kontrolowany przy użyciu elektronicznej jednostki sterującej (ECU) wbudowanej w modulator kolorów. Urządzenie może być sterowane przez operatora lub robota. Modulator komunikuje się zdalnie z serwerem oraz czujnikami temperatury wbudowanymi w karoserię pojazdu, aby dobrać właściwe ustawienia dla określonego koloru. Toyota liderem innowacyjności Patent dotyczący zmiany koloru auta potwierdza status Toyoty jako lidera innowacji branży motoryzacyjnej w Stanach Zjednoczonych. W 2023 roku producent już po raz 10. z rzędu zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym najwięcej proWARSZTAT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=