E-Auto Service Manager 5/2024

PULS BRANŻY 12 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2024 szym użytkownikom tego skądinąd rewelacyjnego wozu. - W latach 2007-2008 dwukrotnie nagrodzono silnik N54, czyli 3-litrową rzędową szóstkę BMW - mówi ekspert sieci ProfiAuto Serwis - Niestety równie dobrze można by ją nagrodzić za liczbę problemów, jakie sprawiała. Od wycieków, nawet z wtryskiwaczy, po awarie układu paliwowego, na napędzie rozrządu kończąc. To niemal przeciwieństwo znakomitego M54, który nieco wcześniej też zdobył dwie nagrody, ale tylko w kategorii swojej pojemności - dodaje Lehnort. Nowatorskie nie znaczy najlepsze W 2003 roku nagrodę główną przyznano silnikowy Wankla Mazdy, który okazał się tak kłopotliwy, że wycofano go ze sprzedaży. Według mechaników z dzisiejszego punktu widzenia trudno wskazać jakiekolwiek zalety tej jednostki. W latach 2005-2009 w kategorii od 1,8 do 2,0 litra pojemności nagrodę zdobywał rok w rok silnik 2.0 TSI, znany m.in. z wielkiego apetytu na olej. Choć najgorzej wypadł w drugiej generacji, czyli od 2008 roku, to i tej wersji przyznano nagrody. Warto też wspomnieć o silniku 2.5 TDI nagrodzonym w 1999 roku w kategorii od 2,0 do 2,5 litra pojemności. Kto miał do czynienia z tym silnikiem, ten z pewnością “doceni” decyzję jury konkursu. - Kolejnym ciekawym przypadkiem jest volkswagenowski 1.4 TSI Twincharger - mówi Adam Lehnort z należącej do firmy Moto-Profil sieci ProfiAuto Serwis - Doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa mogły być ciepło przyjęte przez jury, jednak użytkownicy i mechanicy niemal od rozpoczęcia produkcji zmagali się z problemami z rozrządem,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=