PULS BRANŻY 32 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2023 JAK DENSO PRODUKUJE INWERTERY ELEKTRYCZNE? Inwerter (falownik) wraz z akumulatorem i silnikiem jest niezbędnym elementem układu napędowego każdego pojazdu hybrydowego lub elektrycznego (EV), a jego rolą jest zamiana prądu stałego (DC) płynącego z akumulatora na prąd przemienny (AC), potrzebny do zasilania silnika elektrycznego. Aby zmienić prąd stały na prąd przemienny, falowniki wykorzystują element zwany modułem zasilania z półprzewodnikowym urządzeniem przełączającym, które włącza się i wyłącza w celu zmiany kierunku przepływu prądu. DENSO rozpoczęło masową produkcję falowników w 1997 r., a w 2018 r. firma była już światowym liderem z największym udziałem wynoszącym 32% w globalnym rynku inwerterów. W 2020 r. roczna produkcja falowników DENSO osiągnęła poziom 1,2 miliona sztuk. Obecnie falowniki zaprojektowane i produkowane przez DENSO są używane przez producentów pojazdów na całym świecie, w tym Toyotę, Nissana i Hino w pojazdach użytkowych, jak również przez Forda i China FAW Group. Jak opracowywać inwertery przy narastającym tempie globalnej produkcji pojazdów elektrycznych? Cała energia zużywana w pojeździe elektrycznym jest dostarczana przez akumulator, co może budzić obawy co do zasięgu pojazdu – będzie on wymagał podłączenia do stacji ładującej, zanim wyczerpie się moc baterii. Ponieważ naładowanie prawie wyczerpanego akumulatora nawet przy użyciu szybkiej ładowarki zajmuje co najmniej 30 minut, może to UWAGA: DENSO AFTERMARKET Z DUMĄ DZIELI SIĘ WIEDZĄ TECHNICZNĄ I DOŚWIADCZENIEM, ALE NALEŻY PAMIĘTAĆ, ŻE OPISYWANA W ARTYKULE TECHNOLOGIA JEST TECHNOLOGIĄ OE I NIE JEST JESZCZE DOSTĘPNA NA RYNKU WTÓRNYM.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=