e-Auto Service Manager 5/2022

PULS BRANŻY 15 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2022 korzystne byłoby ustanowienie krajowego systemu, wykorzystującego parametry techniczno-emisyjne pojazdu. W takim przypadku pojazdy mogłyby być podzielone na klasy/grupy w zależności od ich emisji (norma Euro, emisja CO2) i gminy już indywidulanie decydowałby, które z tych klas mogą wjeżdżać do stref. W tej sytuacji pojazd otrzymywałby jedną nalepkę na całą Polskę. Jednakże nie licuje się z zapisami ustawy, która jak wspomnieliśmy, w ogóle milczy w temacie warunków wjazdu do stref dla aut spalinowych, a więc jest tu dowolność. Nalepkę umieszczać się będzie w lewym dolnym rogu przedniej szyby pojazdu. Sposób wydawania naklejek określi rada gminy w uchwale, w której ustanowi strefę.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=