36 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2025 WARSZTAT Nic więc dziwnego, że zaawansowany system szybkiego żarzenia (AQGS) marki NGK, czyli szczególnie szybko nagrzewająca się metalowa świeca żarowa, jest przeznaczony do montażu w modelach wielu znanych producentów pojazdów. Istota konserwacji Podobnie jak w przypadku świec zapłonowych, aby prawidłowo przeprowadzić proces wymiany świec żarowych ważne jest sprawdzenie instrukcji. W celu zapewnienia maksymalnej żywotności komponentów, należy zwrócić szczególną uwagę na sposób ich demontażu i montażu. Istnieje kilka problemów, które mogą negatywnie wpłynąć na prawidłowe działanie świec żarowych. Jednym z najczęstszych jest gromadzenie się sadzy w kanale świecy żarowej w silnikach diesla. Dlatego po wyjęciu starej świecy istotne jest oczyszczenie tego kanału za pomocą rozwiertaka w celu usunięcia wszelkich osadów przed montażem nowej świecy. Jeśli tego nie zrobimy, nowa świeca może ulec uszkodzeniu podczas montażu lub nie osiągnąć optymalnej temperatury pracy. Innym problemem jest niewłaściwe dokręcenie świec – zarówno zbyt duży, jak i zbyt mały moment obrotowy może powodować problemy podczas eksploatacji. Zbyt luźne świece mogą się odkręcać w trakcie pracy silnika, natomiast zbyt mocno dokręcone mogą ulec uszkodzeniu. W skrajnych przypadkach świece żarowe mogą ulec uszkodzeniu na skutek szoku termicznego. Może się to zdarzyć, jeśli wadliwy wtryskiwacz paliwa nie zamyka się całkowicie lub jeśli do komory spalania dostanie się olej lub woda. Więcej informacji na temat świec żarowych NGK można znaleźć na platformie TekniWiki, oferującej interaktywne moduły edukacyjne, które są regularnie aktualizowane zgodnie z najnowszymi wymaganiami użytkowników: www.tekniwiki.com
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=