E-Auto Service Manager 4/2025

PULS BRANŻY 21 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2025 Dacię Duster i MG ZS, oba auta z napędem hybrydowym, płacimy za nie tyle samo, czyli ok. 116-117 tys. zł. Prognozowana utrata wartości wg. Info-Ekspert przemawia jednak za rumuńską marką. Dustera odsprzedamy po 3 latach za 70 tys. zł, a MG za 60 tys. zł. Im droższe modele, tym różnice są większe – wyjaśnia ekspert Moto Floty. Ostatni aspekt to serwisowanie. Chińskie marki dają długie, nawet 7-letnie gwarancje. W ten sposób chcą przekonać do siebie tych nieprzekonanych. Jednak ten kij ma dwa końce. To 7-letnie zobowiązanie się do regularnego serwisowania w ASO, co nie jest tanie. Licząc O ProfiAuto i Moto-Profil: ProfiAuto to największa w Polsce i jedna z największych w Europie Środkowo-Wschodniej sie niezależnych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych. Niemal 270 partnerów handlowych oferuje w jej ramach części i akcesoria renomowanych dostawców do wszystkich typów samochodów osobowych; obecnie dostarczają oni komponenty motoryzacyjne do ponad 3000 warsztatów działających pod szyldem ProfiAuto Serwis. Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat sieć wprowadziła pionierskie rozwiązania technologiczne w branży warsztatowej, jak pierwszy w Polsce, nowoczesny katalog online z częściami i akcesoriami motoryzacyjnymi. Partnerzy sieci ProfiAuto są także dystrybutorami marek własnych ProfiAuto: ProfiPower, OYODO oraz JPN. Sieć ProfiAuto należy do powstałej w 1993 roku firmy Moto-Profil Sp. z o.o., jednego z najdłużej działających dystrybutorów części i akcesoriów motoryzacyjnych na polskim rynku. Moto-Profil jest członkiem TEMOT International, międzynarodowej sieci zrzeszającej największych dystrybutorów części motoryzacyjnych na świecie oraz jej krajowego odpowiednika – Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (SDCM). By dowiedzieć się więcej, zapraszamy na: www.profiauto.pl www.moto-profil.pl ok. 1500 zł za serwis, w ciągu tych 7 lat wydamy ponad 10 tys. zł tylko na zmianę oleju, płynów eksploatacyjnych i różnych filtrów. Kupując samochód znanej w Europie marki, po 2-3 latach można zrezygnować z usług stacji autoryzowanych i bezpiecznie korzystać z sieci warsztatów niezależnych. Gdzie za wymianę oleju kierowca zapłaci 500-600 zł, a nie 1500-1600 zł, za tarczę hamulcową 200 zł, a nie 500 zł, a filtr powietrza kosztuje 40 zł, a nie 240 zł. Różnica w kosztach eksploatacji jest znacząca – i to właśnie ona może zadecydować o realnej opłacalności zakupu w dłuższej perspektywie.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=