E-Auto Service Manager 4/2024

55 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2024 PROLINE Nowego też na spokojnie – to kluczowe Klucz opaskowy to najprostsze z narzędzi, które stosujemy najczęściej – z reguły wystarczy ono do skutecznego odkręcenia filtra, który (można założyć) nie powinien być dociągnięty zbyt mocno. Różnie jednak bywa i zarówno ciężka ręka poprzedniego majstra jak i trudna dostępność samego filtra w danym silniku powoduje, że opaska może ślizgać się po ściance bez efektu. Wówczas w sukurs przyjdzie nam klucz trójramienny lub nasadkowy – oba te rodzaje kluczy są zakładane na denko starego filtra. Tym sposobem powinniśmy odkręcić nawet najbardziej oporny filtr. Z zakręcaniem nowego filtra będzie podobnie – warto tylko zaznaczyć, że nowy filtr dokręcamy dostatecznie mocno, by szczelnie przylegał do ścianki gniazda, lecz bez przesadnego stosowania siły – tu wystarczy dłoń w rękawicy. Pamiętajmy, że to my możemy ten filtr odkręcać za rok lub nawet wcześniej… Aha i jeszcze jedno – warto mieć w tych procedurach pomocnika w postaci zestawu inspekcyjnego – więcej się zobaczy i sporo wyciągnie jeśli metalowe śruby lub nakrętki gdzieś nam pospadają. [Film] https://www.youtube.com/watch?v=AyXB4sz2gTQ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=