49 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2023 WARSZTAT FILM Jeśli mamy już odpowiednie ramie siły to teraz pora na detale – właściwie dopasowane, trwałe i zahartowane w boju końcówki czyli bity i nasadki imbusowe. Ich jakość przesądzi o tym, czy moment z klucza precyzyjnie trafi w oś śruby i ją skutecznie zwolni, a potem odkręci i finalnie dokręci. To dopasowanie i trwałość usadowienia w łbie danej śruby ma znaczenie decydujące. Bez tego klucz ma tendencje do niszczenia śrub, a końcówka potrafi kilkukrotnie wypaść z otworu śruby wyrabiając go i niwecząc szanse na sprawne odkręcenie. Każdy fachowiec doceni wówczas zakręcony dream team jakim jest zestaw końcówek, bitów 3/8", 1/2" RIBE i TORX PROLINE 10747. To komplet wykonany z najwyższej jakości stali stopowej narzędziowej S2, która charakteryzuje się wysoką twardością HRC 58-62. Zaletą tych elementów jest też jednolita, drobnoziarnista struktura materiału oraz odporność na skręcanie. Można nimi pracować z użyciem wysokiego momentu dokręcania - 21,8 Nm. Wszystko po to, by wymiana tarcz poszła sprawnie, czysto i bez niepotrzebnych komplikacji. Na koniec - mocne uderzenie i pozamiatane! Choć wspominaliśmy na początku tego tekstu o „pokojowym podejściu” stosowanym w serwisie BMW SIKORA to są sytuacje, w których trzeba użyć siły przy zmaganiach z zapieczonymi tarczami i innymi elementami zestawów hamulcowych. By zrobić to efektywnie i finezyjnie PROLINE proponuje magiczny przyrząd – wkrętak udarowy czyli hit & twist. Brzmi trochę jak przebój Elvisa, ale w rzeczywistości jest przebojem warsztatowym. Gdy bowiem mamy śrubę na tyle oporną, że nie ma zamiaru dać się wzruszyć serwujemy jej serię uderzeń z jednoczesnym obrotem. „To wzruszy każdą zapiekłą śrubkę!” Zapewnia Grzegorz Bieniek, demonstrując nam zamaszyście zasadę
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=