E-Auto Service Manager 4/2023

PULS BRANŻY 43 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2023 nie, już na wstępie są odkształcone i w efekcie po montażu pozostawiają smugi lub nieoczyszczone partie na szybie. Dobry szkielet to podstawa Sprawa druga to sposób wykonania szkieletu wycieraczki. Istnieją dwa główne rozwiązania – szkielet zewnętrzny oraz szkielet wbudowany w pióro wycieraczki. W obu przypadkach kluczem do jakości jest zastosowany materiał. Szkielety mogą być wykonane z tworzyw sztucznych lub z metalu – np. wysokiej jakości stali. Ważne jest to, aby nowa wycieraczka była elastyczna, idealnie dolegała do wyprofilowanej szyby i nie blokowała się w jakimś pośrednim ustawieniu. Płaskie czy tradycyjne? Wiele osób zastanawia się czy warto dopłacać do płaskich wycieraczek. Oczywiście – są one nowocześniejszym rozwiązaniem, ale ich zalety ujawniają się dopiero podczas jazdy z większymi prędkościami, kiedy aerodynamika dociska je do szyby. Tradycyjne wycieraczki z widocznym szkieletem są tańsze w zakupie, wystarczająco dobrze sprawdzają się w ruchu miejskim i – czasami – wizualnie lepiej pasują do starszych modeli samochodów. Warto jednak wiedzieć, że nawet wycieraczki z widocznym szkieletem mogą zdawać egzamin podczas szybszej jazdy, pod warunkiem, że są wykonane z dobrej jakości materiałów i pozostają w cieniu aero-

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=